Jump to content

Sjekk fortøyninger på vestlandet, kraftig vind i vente..


Gudrun

Recommended Posts

Fikk ikke med hele emnetittelen som jeg ville, men yr.no melder nå muligheter for full nordvestlig storm i morgen kveld for store deler av vestlandet.

 

http://www.yr.no/nyheter/1.7443972

 

Ismasser kan nok gjøre skade hvis vind/sjø presser dette oppunder båtmarinaer etc...

Gjerne ikke dumt å sjekke båt med fortøyninger i løpet av dagen...

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noen som husker sist det var storm på norvestlandet nyttårsaften :smiley:

jepp, og det er ikke mange år siden heller...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Udsigt til en del vind på fredag den 4. februar også. Vær opmærksom...og spar mig for debatten (igen) om at det bare en mild brise mm :wink: Jeg hejser bare et flag for dem, der måske er væk i morgen og i overmorgen. ikke et ord om ekstremvær herfra... :lipseal:

 

 

Andy

 

Takk for tips Andy

 

Ser de forandrer hvor stormen slår til fra time til time. kl 1200 i dag var det Rogaland som fikk den kraftigste vinden . Nå er det Hordaland/Stadtlandet som får den store trøkken.( yr.no og disse http://magicseaweed.com/Norway-MSW-Surf-Charts/52/wind/in/ )

Redigert av Ficher (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Dette sier Storm: Har du flyskrekk? I helgen trenger du en hånd å holde i. Det skal blåse nesten tre ganger orkan i høyden, kuling ved bakken, tordne og lyne.

 

Selv om fruen ikke har flyskrekk, er jeg glad hun ikke er på internett, og ikke skal jeg fortelle henne om det heller. Hun skal fly fra Kristiansund til Oslo fredag kveld!

 

Lars H. :eek:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Har for vane og ta turen ned i havna når det begynner å riste/knake i huset her jeg bor. Det gjør det i kveld.

Tok turen ned, ut på bryggene og sjekket båtene...Er så "heldig" at min ligger ytterst så da tar jeg lommelykt runden på alle sammen.

 

Friske kuling nå!

 

Alle lå fint!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Rock'n roll i havna nå. River og røsker mer enn godt er for de stakkars flytebryggene. Landgangen ligger nesten i sjøen, har ikke sjangs å få løftet den tilbake i sporene alene. Rett før båten hopper ut av vannet i de verste bølgene (skal jo litt til for å løfte 10 tonn..) Håper fortøyningene holder! Har lagt opp dobbelt overalt, bortsett fra springene, så har noe sikkerhet i tilfelle fortøyningene skulle ryke, men ser det er store krefter i sving på både kryssholt og spesielt de aktre halegattene. Forhåpentligvis laget franskmennene mer solide båter enn biler på 90-tallet. Havna ligger utsatt til for østlig vind, så håper (den aaalt for treige) kommunen snart får ræva si i gir og godkjenner en skikkelig molo til å ta av for bølgene!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...