Jump to content

De norske båtbladene


Astor

Recommended Posts

Jeg byttet fra Båtliv til Seilas da Båtliv etter hvert ble mindre og mindre kystkultur og mere og mere motorbåtblad.

Jeg kommer nok til å kutte Seilas også. På Kryss (Svenska Kryssarklubben) og Kysten holder; andre kan kjøpes på impulskjøp en gang imellom. Eller leses på biblioteket!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

..., men du kan gjerne holde på:

 

Jøss så generøs du er i dag? :giggle: Hvis du leste hva jeg har skrevet så har jeg faktisk ikke nevnt avispapir med et ord hverken direkte eller indirekte! Skal ikke plage deg med å gjenta mine poneg, eller rettere sagt resultat av undersøkelser som er gjort.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg abonnerer selv på både Båtliv og Båtmagasinet, men det bladet jeg likevel gleder meg mest til er Vi Menn Båt. Dette må dog kjøpes i løssalg.

Vel, jeg abonnerer på Båtliv, Båtmagasinet og Vi Menn Båt...

Båtliv og Båtmagasinet ligner veldig på hverandre, synes jeg. Skal jeg rangere dem, vurderer jeg Båtmagasinet et lite hakk over Båtliv.

Vi Menn Båt er et alternativ som skiller seg litt ut fra de andre to. Selvsagt leser jeg masse båtstoff på nettet, men jeg liker å kunne bla i et papirmagasin også. Bladene blir selvsagt ikke kastet!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Bare i Norge kopierte og skrev norske virksomheter ut over 14 milliarder sider papir i 2007. Det tilsvarer et snitt på 28 sider per ansatt hver eneste dag. En bunke på 14 milliarder ark vil være like høy som 4753 eiffeltårn satt oppå hverandre. Og dette er bare i Norge.

 

Hvor tykt er et ark?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Abonerer på alle på Båtliv, BM og Båtens Verden. Merkelig nok er det Båtens Verden som er best nå.....med de mest uerfarne utgiverne.

 

Jeg liker havne- og turbeskrivelser spesielt og er drittlei av alle testene av daycruisere og påhengmotorer. Skjønner at dette er nødvendig for å få bladene til å gå rundt men i nest siste Båtliv i 2010 var det nærmest kun dette.

 

Båtliv abonnementet henger i en tynn tråd...

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder det papirløse kontoret har det skjedd mye de siste fem årene. Litt enig med trikola, der. På jobb har jeg bare to eller tre permer. HR-avdelingen henger litt etter her er det fortsatt litt sjema på papir, men ellers er papirarkiv er kuttet ut.

 

Alt, absolutt alt som jeg holder på med er elektronisk. Styringssystem, Stillingsbeskrivelser, møtereferater, tegninger, avtaler. Før hadde vi brevhyller, de forsvant ifjor siden ingen brukte de. Skal noe som er på papir til en annen person eller til kunden så skannes det for å sendes som vedlegg. Jeg vil påstå at jeg bruker "printeren" mye mer til å skanne ting enn til å kopiere/printe.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Abonnerer på Båtliv, for første gang. Syns egentlig at testene i norske blad har tatt seg opp, iallfall til tider er det tilløp til kritikk, til og med av "norske" båter. For eks. så slo Micore beina under Oceanmaster, var det vel.

Et blad jeg liker, som ingen har nevnt ennå, er Båt i Nord. Syns det er bedre visse andre der redaksjonen får drahjelp og gratisreklame fra et eldre, mer rutinert blad.... :crazy:

Link to post
Share on other sites

Må si meg enig i at ViMenn Båt har ligget et hakk foran Båtliv og Båtmagasinet de siste åra. Abonnement på Båtens Verden er akkurat bestilt, ellers abonnerer jeg ikke på noen båtblader. Får allikevel Båtmagasinet i posten, da. Vet ikke hvorfor, men kanskje har det noe med KNBF-medlemskapet å gjøre...?

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

I denne utgaven av Båtens Verden var det jammen flere siders reportasje om Astor og livet ombord i en Trawler :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...