Cap´n Startet 12.Januar.2011 Del på Facebook Startet 12.Januar.2011 Heisann !er ganske ny i båtmiljøet osv, grunnen til att jeg legger ut ett innlegg i åpent forum er for å få litt tips osv fra erfarne båtfolk :)jeg lurer nemlig i å investere i en husbåt, tenker også på å bo i denne i en ettårsperiode ca, muligens lengre...er det noen som har bodd i båt tidligere som har noen erfaringer å komme med ?tenker å bruke maks 450 000 på selve båten ( vil ikje kjøpe leilighet osv å sånt noe enda så da bruker jeg heller penger på båt så jeg kan bo i og kanskje ta på en tur eller 2 i året,bo billig å spare penger til jeg finner noe leilighet jeg vil ha :)men jeg lurer også på hvor det kan være mulig å få en båtplass til en så stor båt ? er åpen for både leie og kjøp av plass...håper noen har noen tips og erfaringer å komme med !er takknemlig for alt :) Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 12.Januar.2011 Del på Facebook Svart 12.Januar.2011 Ikke for å drepe lysten, men jeg tror at det å bo i båt i Stavanger i utgangspunktet blir såpass dyrt sett i lys av mangel på båtplasser og dertil høye prisnivå på leie av disse - at rent økonomisk kommer du nok ut bedre ved å investere pengene i en leilighet. MEN - de som bor i båt her i byen, bor ofte ved oljemuseet vinterstid. Dette kommer også frem av de siste dagers avisoppslag i Stavanger Aftenblad - hvor noe som kan se ut til å være en båtbeboer nylig ble funnet druknet. Du får neppe noen plass i noen av båtforeningene sommerstid; vinterstid er det sikkert bedre muligheter. Så du står i utgangspunktet igjen med mulighetene som dukker opp på det private leiemarkedet, og da gjerne på FINN.no. Du blir nok grå i håret før du får napp på en kommunal båtplass her i området... Alternativet er jo å kjøpe en leilighet med tilhørende båtplass; du kan jo da benytte påtplassen og leie ut leiligheten? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.