Jump to content

Askeladden 535 BR med Mercury 90 el. 115 synker i Nordåsvannet

Erling P

Recommended Posts

Vi må bli flinkere til å bry oss

Ikke uenig i det. Men ser ut som at i tilfellet her er det eieren som ikke har brydd seg. Og han er ikke den eneste i landet for å si det slik. Eksempler på uansvarlige båteiere finnes det mange av. Drøyer og drøyer utover høsten til det blir for sent. Og vi andre får svi med forhøyete forsikringspremier. :cryin:

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for forsikringspremien din på grunn av noe slikt som dette, Hansi. De aller fleste forsikringsselskaper har begrensninger knyttet til snø og is som tilsier at dette blir noe som båteier må bekoste selv...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

FLAUT!!!

Hvis den hadde sittet fast midt i Østersjøen skulle jeg ha vist litt forståelse, men den ligger jo bare ti meter fra land! Seriøst, hva kan den være verdt på finn? 200k? Til den prisen kan du banne på at jeg i det minste hadde fått faenskapen opp på stranda.

Folk har rett og slett for mye penger, og vi blir svake av det.

Det der vil ikke en "utenombergenser" kalle i bergen :nonod:

Hvor slutter Bergen? Halveis til Haugesund? :lol::lol::lol:

Bergen Kommune slutter nesten på Os, og det er et greit stykke sør for der denne båten ligger...

Synd å se båter som ligger hele vinteren uten å bli brukt, tynget av snø, is og vann. Det koster ikke allverdens å gå koste vekk snøen på båten, har som regel en del igjen for det.. Ligger en Askeladden 525 Excel i vinteropplag på plassen min båt ligger, den sto eg og eier og kostet snø av en sen mørk kveld, tok ikke lange tiden..

Regner med eier tar den tidlig på land neste år, men håper det ordner seg for eieren og båten..

Mvh

Anders_K

Prosjekt Halco

Båten ligger ca 100 meter unna der jeg har båten min(på land nå heldigvis),og ca 200 meter unna der jeg bor.

Så at den lå farlig dypt i vanne for en tid tilbake,da jeg var ute og kjørte.

Stoppet bilen for og se om det var noe jeg kunne gjøre,men det er rimelig håpløst,da båten ligger i boye ca 10 meter fra land omgitt av utrygg is.

Men ingen skal si at jeg ikke har prøvd :smash:

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Hadde det vært i nærheten og jeg fikk kjøpt den billig, hadde jeg aket meg ut med ei steadyjolle, oppblåsbar gummibåt e.l. Festet en winchwire i båten og dratt den opp på isen og inn på land. Finnes noen firehjulstrekkere med winch som sikkert hadde tatt ett lite oppdrag. Man kunne spurt brannvesenet om man ikke fant noen andre muligheter. Alt er mulig bare man får det rimelig nok... :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...