Jump to content

Er Norske befolkning totalt uansvarlig

fanaholmen

Recommended Posts

Skrev jeg det? Det jeg skrev var at noen båtvarianter kanskje kunne knyttes til bestemte

yrkesgrupper i et annet land, og at en under gitte omstendigheter kunne få det samme mønstrer her i landet.

Hva med å lese det du svarer så kolossalt bastant på?

Nå gikk vel tråden ut på at det NORSKE folk var uansvarlig, og da er det ikke så relevant hva en mafiaentreprenør i hellas gjør?

Ja,Sandman1, også Sandvik i Horten sin nye båt viser at verden går framover og her tar en sikte på å dekke bo behovet selv for en nokså stor familie. Jeg synes det gir mening når vi kan diskutere både utstyr og tiltak som gir en miljøgevinst i forhold til tradisjonell tenking, og det handler om hele spektret fram til mulig gjenvinning ved skraping. En kan også f. eks. tenke at en reduserer strømforbruket ombord ved bruk av leddlys, liter diesel spart ved å redusere marsfarten med 1/2 knop , øke farten ved slett bunn og mindre vindfang, øke selvforsyningen med strøm v/vind/sol/slepeg. osv. Savner kanskje noe mer engasjement fra båt-magasinene på slik tema.

Redigert av pettersand (see edit history)

En kan jo bare kjøpe miljøkvote da vel. Da blir jo alle glade :rolleyes: PS jeg har enda ikke skjønt poenget med det å kjøpe miljøkvote, blir det mindre forruensing av det? :headbang:

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Noen mener at en kan lære noe ved se litt ut i verden, og andre mener at det er ikke noe poeng.

Hva mener du vi skal gjøre da?

Er løsningen at flest mulig konverterer til seilbåt?

Denne filmen skremte meg litt mht hvor avhengi vi er av oljen idag.

En dag i nær fremtid vil jo oljen ta slutt, og da skal du se at du får ditt drømme samfunn, hvor alle cruiser rundt i seilbåt, og hekksjø er kun en fotnote i historiebøkene!

Landbruket f.eks. 1 dollar olje, tilsvarer 25 dagsverk med manuell arbeidskraft. Og jeg tror vi vil slite med å få 25 mann til å jobbe på jordet en hel dag for 1 dollar.

Redigert av Nøtterøy (see edit history)

En kan jo bare kjøpe miljøkvote da vel. Da blir jo alle glade :rolleyes: PS jeg har enda ikke skjønt poenget med det å kjøpe miljøkvote, blir det mindre forruensing av det? :headbang:

Nei, det er bare et middel for at rike skal kunne kjøpe seg rett til å forbruke i overflod. :headbang:

Miljøkvote er en slags moderne avlathandel. Du kan foruense miljøet med god samvittighet. Du kan til og med kjøpe litt god samvittighet for venner og slektninger. :rolleyes:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Tull og tøys, det er ikke ett likhetstegn mellom miljø og co2 utslipp.

At miljøhysterikerne liker å fremstille det slik er noe annet.

Jeg er svært miljøbevisst.

Men co2 jippoet får du meg ikke med på.

:cheers_wine:

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...