Julie III Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 (redigert) Klo-kobling (Yoke, som forøvrig er ventilrelatert og ikke flaske) sitter ofte på en DIN så fremt flaskene ikke er urgamle. Forskjellen er en adapter som skrues inn i DIN-koblingen. Hvis du ser på baksiden av DIN-koblingen på flaska du dykker med, er det frest inn et senter som er til bruk for Yoke. Redigert 24.Februar.2012 av Julie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Klo-kobling (Yoke, som forøvrig er ventilrelatert og ikke flaske) Hvis han mente å spørre om hvordan man bruker et ventilsett med DIN kobling på en flaske beregnet på klo (som vel ikke er helt usannsynlig...) så er svaret at man bruker en DIN-til-klo-adapter (som fungerer helt utmerket). Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Takk sjøtunga. Det var det jeg tenkte på. Ha med eget ventilsett på reiser. Leie bcd og flaske. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 På flasker i utlandet med Yoke på ventilsettet, har jeg utelukkende kun sett denne typen : Noe av grunnen er nettopp fordi turister ofte har eget sett med seg. Men nå dykker jeg alltid på velkjente, trygge sentere... Mulig det er anderledes litt utenfor allfarvei. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Som fersking blir jeg litt lost her. Hva er forskjellen? Sjøtungas er en yoke ventil der din skrus inn, mens julie sin er en innsats i yoke ventilenpå flaske? Hva er forskjellen for meg? Hvem bør jeg velge og hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 (redigert) Sjøtunga sin er den du skal ha dersom du skal dykke et sted som kun har flasker med kraner kun for Yoke. Den jeg henviser til, er en innsats du skrur inn i DIN for å kunne benytte Yoke. På turer rundt i verden har jeg ikke støtt på flasker med kran for Yoke, kun det siste jeg skisserer. Men kan godt hende jeg tar feil, og at dette benyttes mye på mindre sentere, der dykker som regel ikke jeg. Redigert 24.Februar.2012 av Julie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 (redigert) Jeg har dykka med yoke siste fem dykka mine. Og jeg vil gjerne ha din på settet mitt. Derfor tenker jeg på overgang fra din på ventilsett til yoke på flaske Redigert 24.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Tror ikke jeg forstår deg helt... Du sier du har dykket med 300b flasker? Mener å vite at yoke ikke skal brukes på 300b? Sikker på at flaskene ikke har vært 232b med en adapter jeg skisserte? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Nope, Fire første med din og 300 bar. Siste fem med 200 bar og yoke. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 På turer rundt i verden har jeg ikke støtt på flasker med kran for Yoke Det har jeg. I Karibia har jeg utelukkende sett flasker som kun kan brukes med klokobling. Nå er det noen år siden jeg dykket der sist, men jeg ville uansett ikke dratt utenlands med ventilsett med DIN kobling uten DIN-klo adapter i bagasjen. Kostnaden for det adapteret er er en bagatell... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Julie III Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Da skjønner jeg Bitteliten. Hmm.. Har dykket 2 steder i Karibien og der var det din med adapter som jeg viser til og Yoke-kobling. Har aldri hatt behov for adapteret du viser til noe sted i verden, men kan jo hatt flaks. Men du har sikkert rett Sjøtunga, og da er det en "greit å ha" ting... Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 (redigert) Rødehavet: Red Sea Divers i Marsa Alam hadde både DIN og International (Yoke) på flaskene. Men så vidt jeg vet leier de bare ut DIN ventilsett. Bonaire: Kun International koblinger der jeg dykket. (Lite dykkersenter, men eneste som tilbød advanced AOW) Vet ikke om de større dykkerhotellene har begge deler Redigert 25.Juni.2012 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.