Jump to content

Hvilken ukedag er best å gå på båtmessa "Sjøen for alle"?


Skvulpen

Recommended Posts

Det nærmer seg båtmessa på Lillestrøm, Sjøen for alle , f.o.m. fredag 18. mars t.o.m. søndag 27. mars. Jeg vurderer å ta fly en morgen, gå på messa og fly hjem samme kveld, men lurer på hvilken dag i uka som er minst eller mest besøkt.

 

Dere som er garvede messegåere, hva er erfaringsmessig beste tidspunkt å besøke messa for å slippe å gå i kø? Vil vel anta at helgedagene er meste besøkt, men hva med fredag sammenlignet med lørdag og søndag? :confused:

Link to post
Share on other sites

Takker for innspill. Jeg skal ikke gjøre noe kupp, men få en oversikt over mest mulig av det som finnes innenfor den båttypen jeg er på jakt etter. Kjøp blir så eventuelt gjort etter nøye avveining etter hjemkomst.

 

Sist jeg var på denne messa, må vel være 6 - 7 år siden, da var det lange køer både for å komme opp i båtene, og for å få seg ei pølse. Håper det er mindre kaos nå.

Link to post
Share on other sites

Færre folk etterhvert, men ei vassen pølse og dispenserCola koster ca 123,- eller deromkring.... :nonod:

 

Har vært på messa de siste årene sammen med tre unger. Vi pleier å ha med mors påsmurte baguetter som vi koser oss med i bilen før vi går inn. Etter messa er det full fest på McDonalds på Furuset :lol: Får i det minste fylt opp kråsen for samme beløpet....

Link to post
Share on other sites

Riktig svar er ingen.

 

Sist år var kvaliteten falt til til da "all time low" og bedre blir det vel ikke i år.

 

Mandag formiddag var jeg der i '10, nesten alene, og god tid til å snakke med mange.

Men det hjalp bare sånn måtelig. Resten var elendig.

 

Jeg har vært på London Boat Show i år og 9. Februar er det messa i Göteborg.

Göteborg båtmesse

 

Kanskje blir dette siste gangen det blir på Lillestrøm, jeg leste noe om det på en diskusjonsforum.

Det var misnøye med Norges Varemesse hos mange i båtbransjen. Kanskje ny lokasjon kan gi messa

en ny giv?

 

 

Ole

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Dette er den dårligste norske messa jeg har sett noen gang. Yamarin er ikke der, Bavaria stiller ut 2 båter. Windy har 2 båter. Hydrolift stiller ut med 4-5 båter der noen av dem nesen er ferdige. Targa hadde 3 båter også var det noen Viknes/Viksund greier. Klart merkbart at det er krise i norske båtbransjen

 

NordWest stiller ut verdensnyheten 430 sports top og 370 flybridge. 370en har fått ny akterdel med større akterdekk.

Link to post
Share on other sites

Spent på hvordan båtmarkedet utvikler seg i Norge i år. I hvertfall ikke mangel på båter på FINN selv om våren har latt vente på seg. Ikke mye blir solgt ennå ser det ut til.

Spørsmålet som stilles i denne tråden om hvilken ukedag som er best vil nok bli alle, men siste dag hvis man skal kjøpe båt/utstyr. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Det norske nybåtmarkedet virker å være i dyp krise. Det er lavbluss over det hele. Jeg pratet med Windy's markedssjef på Düsseldorf messen. De selger omtrent ikke båter sa han. (Det kan jo i og for seg forstå når man ser de nyere båtene deres - de er litt lost for tiden). Fabrikken til Windy i Västervik nedbemanner gang på gang http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5640512 (gå til vt.se og søk på Windy så ser dere alt som er skrevet siden 2008). Det er svært få ny båter og se.

 

MEN jeg overhørte Thor Nielsen som er Targa importør - de var utsolgt for i sommer -første leveransemulighet i oktober. NordWest har på 1 måned skrevet 10 ordre på nye 430Sport, og de selger mer og mer 370 fly - særlig etter at de endret akterdekket så sitteplassen ble større.

 

Jeg likte nye Uttern båtene - de har en flott design og virker som om kvaliteten er høyere enn før.

 

Hydrolifts nye 32 foter med startpris på 4,5 millioner er sikkert kul - bortsett fra at de må lære seg å legge kabonfibrene skikkelig. Når man støper båt i karbon som synes er det en fordel at rutemønsteret holder seg jevnt og pent og ikke vrir seg vilkårlig på steder i skroget(Hydrolift burde kunne lære av Koenigsegg her). Jeg er usikker på om jeg liker tanken på en monohull båt i 95-100 knop som er det de forventer av denne båten.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...