Jump to content

Mercury 40-60hk BigFoot, finnes det alternativer?


Joachimd

Recommended Posts

Hei.

Jeg holdt på å kjøpe meg en 50hk mercury 4 takter BigFoot, men fant ut i siste sekund at det ikke var en bigfoot, slik som det sto oppgitt i finn annonsen.

 

Så det jeg lurer på, er om noen har forslag til hvor jeg kan få fatt i en slik bigfoot motor, evt gear hus (brukt)

Kunne kjøpt en "vanlig" merc 4T å bytta til BF gearcase.

som kjent har den 2.33:1 utveksling, mot 1.88:1 på vanlig merc, og den får plass til 20% større proppell, noe som er ett must for meg, da jeg skal bruke den på en 7-8 tonn tung pontong husbåt.

Evt. Finnes det andre alternativer fra f.eks. Suzuki, Honda, Evinrude etc. med høy utveksling og mulighet for stor propp?

Må være 1996-97 el nyere samt 4Takter, og pris max 40.000kr.

 

Alle svar, tips og forslag mottas med takk :thumbsup:

 

img_8269l.jpg

Link to post
Share on other sites

Ravns Garage skrur mye Mercury og har kanskje noe liggende.

I tillegg har du ett par karer som annonserer mye på Finn. Holder til i Askim. Sjekk under Finn/Båt/Båtmotor og deler/deler til salgs.

Husker ikke navnet, men har vært hos dem en gang. De hadde veldig mye forskjellig liggende.

 

Var det denne du så på? Mercury

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den perfekte motoren for deg må jo være en Yanmar 36hk dieselpåhenger! Et firma i Latvia har en til salgs, svært sjeldne i Norge desverre. Koster nok litt å importere, hvis du ikke vil smugle den inn da.. :flag_sw:

 

Link til annonse: http://motox.lt/?lang=en&id=outboards&p=4

 

 

 

Redigert av Dryg (see edit history)

-Min båt er så liten og havet så stort.

Link to post
Share on other sites

Ravns garasje ja, de hadde jeg helt glemt :) noen år siden jeg har handlet der... takker for påminnelsen.

Ja, det var den motoren "som ny" jeg har sett på, å hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe. Helt til jeg snakka med Jeløy som har skrudd på den, så viste deg seg at det ikke var en BigFoot allikevel.... Var bare dekselet det sto big foot på.

 

yanmar diesel har jeg forresten hørt om også, men har absolutt ingen erfaringer eller info om de. holdbarhet osv. eneste jeg har hørt er at de er "veldig store"

men skal ta en titt på de...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...