Ally Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Gratulerer med ny båt Fetter Anton Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fetter Anton Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Tusen takk, er passe kry nå ja :-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TwinCab Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Gratulerer (også her) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiba Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 God grunn til å være kry, synes jeg! Gratulerer Hilsen Chiba Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TrondT Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Jeg har kjøpt den i Haugesund. Hmm, se der ja... Gratulerer så mye med ny båt, link? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post Share on other sites More sharing options...
TwinCab Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Jeg ser at annonsen for Rivieraen du kjøpte, angir at det er kartplotter, men jeg kan ikke se noen kartplotter på annonsebildene. Hva slags kartplotter er det i Rivieraen (nede/oppe) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
litt peiling Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Nei Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Key Freak Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Gratulerer så mye, Fetter Anton! Pen båt. Og klassens flotteste bad! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post Share on other sites More sharing options...
Fetter Anton Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Takker for det. Det er en 12" Seiwa, nede TwinCab. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Linea Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Gratulerer med ny båt. Hvor høy toppfart og marsjfart regner du med? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fetter Anton Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Takker for det. Drevet er skifta i fra Bravo 3, til Bravo 2X, det nye drevet er bare kjørt 25 timer, men han hadde visst mista ett par knop på toppfarten med det, men det nye drevet skulle vistnok være mer solid og passe motoren bedre. Regner med en toppfart på 26-27 knop, og en marsjfart på 21-22 knop. Hvor mye drivstoff går der i timen da montro, noen som vet sånn ca? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Linea Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 ok. Jeg har Riviera med aksel og samme motor. Vil tro forbruket er ca 2 l/nm eller litt under, ca 40 liter i timen ved 20 knop. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fetter Anton Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Ok, takk skal Du ha. Hvordan er Du fornøyd med båt og motor da? Og er der noe spesielt jeg bør være oppmerksom på? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TwinCab Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Du bør vel få skiftet ut nicket ditt nå Fetter Anton. Båt: Skagerak passer ikke i det hele tatt lenger Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BårdK Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Gratulerer Fetter Anton. Hadde 2000-modell, samme motor, men med aksling. Solgte til fordel for hytte og 18-foter, ikke fordi JEG ville, men pga. familien. Jeg var storfornøyd, spesielt med solid kvalitet, praktiske løsninger og ikke minst et bad det gikk an å dusje i. Som en ren bonus kommer en svært hyggelig og serviceminded Trond Huseklepp. På meg virket han som en kar som virkelig var opptatt av at ALLE Rivieraeiere skulle ha et best mulig båtliv. Det første jeg så smått begynte å savne var noe større badeplattform. Deretter et større akterdekk eller en større fly med muligheter for bespisning - mao. helt vanlig 3-fotssyke. Bortsett fra akkurat den sykdommen, ingenting å utsette. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Linea Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Vi kjøpte ny i 2009 og har ikke hatt noe problemer og er godt fornøyd. En ekstra kjøleboks er jo ønskelig men..Vi har hardtopp utgaven. Kommer ikke på noe spesielt å være oppmerksom på. Kunne vært litt større dynamo, vi har 80A, vil anta det er det samme på din. Yanmar har kommet med oppgradering til 135 A men tror det er noen lapper for den.. Sinkanodene i motoren må byttes hvert år er min erfaring. Ellers så skrives det litt om turbo havarier på denne motoren men har ikke sett noen "rød tråd" i hvorfor dette skjer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fetter Anton Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Ja, har gjort det nå TwinCab, sleit litt med å få det til, men... Takker for det BårdK. Ser jo den, men det skal jo holdes og. Kan jo få myye større båter, til langt mindre penger, men jeg har visse helsemessige begrensninger som jeg og må ta hensyn til. Dette virker som en godt tilrettelagt og trygg båt som det er lett å bevege seg og å trives i. Og ikke minst liker kona og båten kjempegodt. Kjekt å høre om Trond Huseklepp, positivt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Luna III Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Gratulerer med flott båt Fetter Anton. Jeg/vi kjøpte Rivieraen til Bård K. sist sommer/høst og koste oss veldig de helgene vi kunne før opptak.Nå ser vi bare fram til neste sesong og jeg er i god gang med klargjøring og oppgraderingsprosjekter.Bård og familien koser seg sikkert også på hytta.Håper da det. Hyggelige folk og jeg har i alle fall ikke fått noen negative overraskelser etter handelen. Alltid noen som synes prisen er for høy på den type båt en har kjøpt. Og heldigvis har ikke alle samme smak. Tenk hvis alle skulle farte rundt i samme type båt. Og kanskje da overgå hverandre i utstyr. Dyptgående hadde antagelig variert med en halv meter på samme båt. Jeg trålet alt jeg kunne finne om Riviera i ett år før jeg kjøpte. Hadde vel egentlig bestemt meg, men ville forsikre meg om å ikke gjøre noe dumt.Men jeg bor jo i Tønsberg da og har nær vei til Huseklepp. Jeg valgte Riviera fordi den ikke er så stor. Likevel har den romslig bad/toalett. Og så virker den gjennomført velbygget. Håper du og vi blir fornøyde med "nybåten" og at det blir en skikkelig sommer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fetter Anton Svart 9.Februar.2011 Del på Facebook Svart 9.Februar.2011 Tusen takk Luna Har vært i båten i dag og, og er bare blir bare sikrere og sikrere for hver dag og time som går om at vi har valgt rette båten, for vårt behov i hvert fall. Ang. romslig bad/toalett ja. Er der plass til ny jabsco pumpetoalett med stor potte montro? Der var en jabsco nå, men jeg liker alltid best nytt toalett/stor skål. Var litt luft i mellom bakkant av toalettet og veggen, men ikke mye. Ellers så må jeg få montert baugstige, det enkleste og beste er vel da bare å bestille en i fra Trond Huseklepp og co? Ellers så ser det ut for å være en båt så det er vanskelig å finne noe å bruke penger på i første omgang i hvert fall. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TwinCab Svart 9.Februar.2011 Del på Facebook Svart 9.Februar.2011 (redigert) Huseklepp Modellverksted AS leverer, så vidt jeg vet, to typer baugstiger. Den ene, vel den mest vanlige, er en teleskopstige som monteres fast under baugspydet. Når du skal ha stigen opp, må du faktisk legge deg på magen oppå baugspydet og trekke opp stigebena (teleskopbena) og så vippe opp stigen på undersiden og feste/trykke den inn i to klemmer under baugspydet (med omvendt prosess på når stigen skal ned). Denne stigen står også litt under baugspydet og det kan muligens virke litt "vrient" å se stigetrinnene når du skal ned fra båten. Jeg vil anbefale at du prøver å se etter andre Riveraer for å se hvordan stigen virker før du eventuelt kjøper denne. Den andre stigen er en mer "normal" stige med bøyler på toppen som festes i to "kopper" oppå baugspydet på "vanlig" måte. Da har du imidlertid en løs stige som må stables bort mellom bruk. Redigert 9.Februar.2011 av TwinCab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fetter Anton Svart 9.Februar.2011 Del på Facebook Svart 9.Februar.2011 Ok, takk skal Du ha. Skal ta meg en tur i nedi havna her og se, har forsåvidt god tid med dette. Den siste varianten hadde jeg i den forrige båten, men ble forsåvidt aldri brukt... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TwinCab Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Når skal du hente båten - og hvor langt er det fra selger og til din hjemmehavn Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fetter Anton Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Hei igjen* Skal hente den i løpet senest medio mars skrev vi i kontrakten, den står innelagra nå. Nei, det er ikke langt, 10 nautiske mil kanskje Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sveinhj Svart 15.Februar.2011 Del på Facebook Svart 15.Februar.2011 (redigert) Båten er litt smal i skroget, og undervannsskroget avtar en god del bakover mot hekken. Etter min vurdering, er det det som gjør båten "tungdrevet". Jeg må også få gratulere Fetter Anton med valg av en nydelig båt! Jeg har hatt planende Riviera én sesong (se blogg fra byggingen)og har ikke allverdens erfaring med Riviera'en, men har noen synspunkter på det med motorvalg. Jeg brukte mye tid på båtplassen og med Trond Huseklepp, på forundersøkelser mht valg av motor. Det sto mellom D6/330-370 eller D4/300. Det skiller en god del i pris og ikke minst vekt mellom D4 og D6. Trond H antydet 24kn på marsj og 30-32kn på max med D4-300. D6-370 gir ca 28 på marsj og 36-37 på max. Det ble D4. Jeg marsjer lett i 25 knop med 3000 o/min, 2 personer, ferielastet båt samt fulle dieseltanker. Da ligger forbruket på 1,7-1,8 l/nm (har forbruksmåling). Max oppnår jeg 31 knop med samme last i båten. Etter at ny badeplattform kom på Riviera i 2006 med (delvis) forlenging av undervannskroget på ca 60cm, er det tilført ganske mye ekstra bæring i akterenden og etter min mening er det en avveining mellom 2 motorer, mye vekt og mye hk, opp mot én motor med "nok" effekt. Jeg er ihvertfall kjempefornøyd! Når det gjelder kjøleboks som var nevnt over her så kjøpte jeg en 35 liters kjøleboks fra Nettbaat i sommmer som står i stuerommet under dørken i salongen. Den er veldig stillegående, rask nedkjøling og fungerer utmerket. Høyden passer akkurat. Redigert 15.Februar.2011 av Sveinhj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Schierna Svart 15.Februar.2011 Del på Facebook Svart 15.Februar.2011 Du verden så trangt med 3o fot(er jo ikke større).trangt ute og opp, trangte ute og nede,trangt under.Har hatt en så er ikke missunderlig,men en kvalitetsbåt ja det er det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.