Jump to content

Riviera 925 FB på Finn, er dette en grei båt?

voldemort

Recommended Posts

Takker for det Sveinhj, vi var og så på mange båter vi og, før vi bestemte oss for denne, bla. 3 stk. Scand Atlanticer....

Nå har jo ikke vi kjøpt båt ut i fra synspunktet "lengst mulig båt for pengene", men kjøpt en som vi føler er meget godt tilrettelagt og som er ergonomisk god, og som er passe størrelse for oss :smiley:

Du verden så trangt med 3o fot(er jo ikke større).trangt ute og opp, trangte ute og nede,trangt under.

Ja, det fremgår jo klart og tydelig fra Huseklepp at dette er en 30 fots båt - og da vil jeg si- romslig nok plass ute og oppe, romslig plass nede og under - og i tillegg et romslig bad

Ja, det fremgår jo klart og tydelig fra Huseklepp at dette er en 30 fots båt - og da vil jeg si- romslig nok plass ute og oppe, romslig plass nede og under - og i tillegg et romslig bad

Det har vært skrevet mye om dette tidligere, men jeg er helt enig med TwinCab; Bad/dusj-løsning: helt i særklasse i forhold til at dette er en 30-foter, jeg har vært i 35-fotinger som har mye dårligere badplass, Salong: romslig med plass rundt salongbord, veldig bra med vendbar co-pilotstol, Nede: midtkabin, meget bra med skapplass, bra bredde på køya inkl breddeutvidelse i øvre del av køya, Forkabin: flott løsning med masse skapplass og god bredde på køya også her, Uteplass: 2,6x1.8m og konkurrerer så absolutt med sammenlignbare båter, Flybridge: her kunne jeg tenkt meg litt mere plass og større dybde, men estetisk er det en pen fly. Badeplatt (ny type): veldig bra plass både ift stueplass og inn/utstigning, integrerte fenderholdere mm, faktisk plass å sitte for 2 personer i kveldssola her også :thumbsup:

Redigert av Sveinhj (see edit history)

Er masse jeg lurer på i forbindelse med den nye båten min. Kan jo ringe og plage den gamle eieren, men spør heller her, ettersom jeg kommer på ting jeg lurer på.

Det jeg kommer på i farten er dette med varmtvannstanken (har aldri hatt båt med vartvannstank i før), hvordan fyller man vann på den? Og hvor lenge kan Dere ligge i uthavn uten landstrøm sånn ca.? Eh.. Jeg har heller aldri hatt båt med vindusspylerveske, hvor fyller man på det? Båten er en 2000 mod. med Webasto varmer i, noen som kan ta en kvalifisert gjetning på hvilken Webasto/størrelse det er?

Sikkert forferdelige dumme spørsmål da, men...

Flybridge: her kunne jeg tenkt meg litt mere plass og større dybde

Den finnes uten også, skal ikke krangle om hva som er best :discuss: men da slipper man trappen opp til flyen og får en stooor takluke.

Jeg har heller aldri hatt båt med vindusspylerveske, hvor fyller man på det?

Hehe dette lurte jeg også på. Ikke veldig lurt å fylle på spylerveske da kommer drikkevannet ditt til å smake rart, dvs. vindusspyleren tar vannet fra ferskvannstanken.

Spørsmålet er vel heller kanskje mer generelt - hva har du av forskjellig utstyr (type varmtvannsbereder, baugpropell, varmeapparat (det har du forresten nevnt) etc - og hva følger med av manualer/bruksanvisninger for dette utstyret - det er jo disse manualene/bruksanvisningene som du skal kose deg med som "sengelektyre" fram til du klargjør/sjøsetter båten

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...