Sira Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 For endel år siden var jeg i samme situasjon som deg,bare at vi bor i Hedemark fylke. Valget ble ikke så vanskelig da vi ville raskt ut i etter vårt syn den beste skjærgården,nemlig Hvaler/Koster arkiplet. Vi fikk oss plass i Dypedal Båthavn på Spjærøy. Vi bruker båten som hytte og det tar oss ca 2,5 timer fra våres hjemsted som ligger 20 mil unna.Fra Oslo må man regne 1,5 time. Dypedal båthavn er en kjempehavn som ligger meget bra til i forhold til vær og vind. Man kan gå rett ut i havet eller gå på innsiden av hvalerøyene hvis det er litt ruskevær. Jeg vet ikke om det er noe ledig der nå,men hvis det kan være av interesse så kan du få flere opplysninger av meg. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Compromise Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 (redigert) Enig i at Kambo er et fint sted å ha båten, men ikke enig i breddepåstanden din. Jeg har en 4 meters plass der og det innklusiv halve utriggeren, lysåpning 3,75 m. 40 minutter fra Teisenkrysset i Oslo. Kun kort vei ut til nordenden av Jeløy. Plassen min har i alle fall 3,5m lysåpning, og kompisen som har 4m plass har 4m lysåpning. Da er det nok ikke likt på alle plassene hvis du har kun 3,75m(naboen din har ikke lånt litt av deg da?) Redigert 6.Februar.2011 av Skipet 5 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
jandrea Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Han flytta utriggeren ja, men den er flyttet tilbake. Ligger på H brygga, betaler for 4 meter og har 4 meter inklusiv halv utrigger. Kontrollmåler stadig etter at naboen tok seg til rette. Eier av havna bekreftet at jeg skulle måle fra midt på utrigger. Jeg har en av de nyeste plassene så kanskje det er forskjell på nye og gamle plasser/kontrakter. uansett, prisen er det ikke noe¨å si på, beliggenheten er bra men savner strøm på brygga. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Captain Chaos Svart 7.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Dette er jo strålende! :) Nå er det jo svært mange og GODE alternativer i tråden her. Dyr parkering er faktisk en utfordring, jeg bruker båten mye, og da vil parkering fra typisk torsdag-søndag bety en del. Tror nok Moss vil være det sydligste punktet jeg kunne tenke meg pga mulighetene for kveldstur på noen timer. MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Marida Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Vi har båten vår på Grimsøy i Skjeberg. Når du skal bruke båten som hytte er det greit med en skikkelig havn. Gjør da ingenting om du ikke kjører ut med båten. Vi bruker båten som hytte, mange fredager vi blir inne, sosialt på bryggene, harryhandel osv. Bedre å kjøre noen mil med bilen å være på Hvalerøyene enn å drive å surre inne i fjorden sammen med alle andre. Båttettheten er større inne i fjorden og plassene færre. Ikke meningen å fornærme noen, men dette var vår vurdering når vi valgte som vi gjorde. Akkurat nå er båten i Strømstad. Kjempefin havn. Er flere fra Romerike nedover der. Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Dyr parkering er faktisk en utfordring, jeg bruker båten mye, og da vil parkering fra typisk torsdag-søndag bety en del. MVH Chaos På Kambo er det alltid ledig parkeringsplass. Har aldri opplevd at det er vanskelig å parkere der. Gratis er det også. De har båtopplag på vinteren, slipp selger båtutstyr og drivstoff. Ellers er det også fint å ha båten i opplag hos Sonskilen Båthavn 25 minutter i snekkefart unna. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Bredo Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Hva med hjemmehavn i Strömstad ? Du kan ta inn båten uten MVA fra EU (gitt at skatt er betalt i EU) og det er bare en kort tur over Kosterfjorden før du er i Kostersund. Mer kan du neppe ønske deg, er det trangt i Kostersund er det alltid lite båter vest av Koster. Kostersund / Jutholmen mvh, Ole Av ren nysgjerrighet, hvordan er reglene da for å ta en helgetur hjem til gamlelandet med en båt som ikke er fortollet inn i Norge? Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
jandrea Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Jeg tror (uten å være spesialist på feltet) at det er kun utenlandske båtførere/eiere som kan føre utenlandsk båt i norge. Dersom du fører din egen utenlandskregistrerte båt i Norge er du pliktig til å fortolle den på nermeste tollkontor straks du krysser grensen, tror faktisk at du er pliktig til å varsle tollvesenet når du krysser grensen om at du er på vei. Dersom tollkontoret er stengt kan du gå til første havn du skal til å vente der til tollkontoret er åpent. Hvordan det stiller seg med utenlandsk leiebåt vet jeg ikke. Kan hende det er et smutthull her. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Sjøtunga Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Jeg er heller ikke ekspert, men jeg tror også det er sånn, jandrea. Uansett er det svært gode grunner til å sjekke tollbestemmelsene nøye før man setter seg i en slik situasjon. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.