Jump to content

Firma på Østlandet som kan sveise på lengre stusser på plasttank?


litt peiling

Recommended Posts

Jada, bare tøyser litt :tongue:

 

Her er en kjekk gjengetabell for å bestemme gjengedimensjoner: http://www.pro-flex.no/katalog/530-533.pdf

 

Mål utvendig eller innvendig diameter og helst stigning så ser du kjapt av tabellen hva det kan være. På denne måten slipper man å sjekke i flere tabeller hvis man er usikker på hva det kan være. Kanskje ikke så relevant i dette tilfellet, for det er vel rimelig sikkert at det er BSP :smiley:

Link to post
Share on other sites

BSP! Er det det samme som rørgjenger? Har aldri brukt den betegnelsen på rørdelene våre. Plastinvent bruker rørgjenger. Snakket med dem i dag angående hamping av delene som jeg skal bruke. Han sa at gjengene er litt romsligere enn f.eks. messing mot messing, så jeg måtte bare bruke litt mer hamp enn vanlig, men IKKE dra til med samme kraft som på f.eks. vannrør som har 6 bar trykk.

Link to post
Share on other sites

Joda, BSP er det samme som rørgjenger ( R ) som du er vant til, evt. whithworth rørgjenger som det står i noen gamle gjengetabeller.

BSP = British standard parallell pipe thread (sylindriske gjenger)

NPT = American national pipe thread - taper (koniske gjenger)

 

Se forøvrig oversikten over forkortelser i pdfèn jeg linket til lenger opp :smiley:

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...