Elise Startet 8.Februar.2011 Del på Facebook Startet 8.Februar.2011 Jeg er på jakt etter løsning på og kunne styre en av og på funksjon fra to steder. Dvs. jeg ønsker å kunne slå av autopilot fra styre posisjon nede og i neste omgang kunne slå den på igjen fra fly. Det blir brukt tilsvarende system for lys i feks,. trappeoppganger. Tror det da brukes et impulsrele som skifter hver gang det får en ny impuls. Er dette en fornuftig løsning i båt/12 volt, eller er det andre løsninger på dette Sitér dette innlegget Link to post
Biscaya Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Trodde man brukte brytere med trappefunksjon til dette? Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Sitrin Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 (redigert) Finnes løsninger for det. Men er det bare to brytere så kan det ordnes med en endevender (var det ikke det det het?). Fordelen med pulsrelè er at du ikke trenger så mange ledere. Regner med at Elfa med flere har dette. Tror du finner det du trenger her Redigert 8.Februar.2011 av Sit (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Omegaen Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 (redigert) Finnes løsninger for det. Men er det bare to brytere så kan det ordnes med en endevender (var det ikke det det het?). Det heter endevender ja.. og det trengs 3 eller 4 ledere mellom bryterene.. kommer litt an på hvordan det blir lagt opp. Her finner du koblingsskjema.. :) Redigert 8.Februar.2011 av Omegaen (see edit history) Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
toholthe Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Det vil vel funke med et vekslende rele fra biltema vil jeg tro: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Ovrig/Rele/ Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Vil denne koblingen funke tro? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Elise Svart 8.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Jeg hadde tenkt meg noe sånt. Noen som vet hva et slikt rele koster ? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 (redigert) Ser greit ut det koblingsskjemaet. Har koblet mange av de løsningene når jeg jobbet som tekniker. Har du sjekket på Elfa? Ellers har jeg googlet frem denne linken: Link og fant denne på Elfa Redigert 8.Februar.2011 av Sit (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
mateco Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Her vil jeg tro at du finner et passende impulsrele for 12V. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Elise Svart 10.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Har god tid om dagen, sitter med benet på en krakk. Har laget et skjema for skifte mellom styrestikke og autopilot. Tror dette skulle fungere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.