Jump to content

Hvilken redningsvest for hund er best?

Tom Rør

Recommended Posts

puffen_ombord.jpg

har ingen store preferanser. Denne er fra Baltic mener jeg å huske. Det viktige er som jeg ser det

1. bikkja får en viss ekstra oppdrift så den holder hodet over vann

2. hindrer ikke bikkjas svømming

3. godt håndtak så vi kan få tak i bikkja

4. farge og reflekser så man kan finne den igjen

Setteren vår er veldig interessert i sjøfulger (surprise surprise :smiley:). Han går så langt ut han kan på badeplatformen. Noen ganger for langt :lol: Han er en god svømmer også.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

skipshundendiesel.jpghttps://baatplassen.no/i/topic/64459-skipshund-erfaring-med-spansk-eller-italiensk-vannhund/page__st__60

innlegg 61 har ikke vesten her nå men mener den er baltic hvis jeg ikke tar feil.. er laget med neoprene under så den ikke gnager så mye... og gir støtte hvis han lander i vannet og trenger å løftes opp..

Grei oppdrift på denne noe so trengs da disse hundene ikke er noen supersvømmere akkurat, blir stående på hvil rett opp og ned stampe etter en stund.

Redigert av bukt (see edit history)

Har disse god støtte under buken, så det ikke blir ubehagelig at den blir brukt som "håndtak"?

Om den ligger i vannet er ikke løftet langt uansett - et par sekunder. Bikkja vår har aldri gitt uttrykk for smerte når vi har løftet i vesten.

Stroppene er ca 5 cm brede og fordeler vekten godt. Pass på at vesten passer så ikke gutta får den for langt bak....

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Stroppene er ca 5 cm brede og fordeler vekten godt. Pass på at vesten passer så ikke gutta får den for langt bak....

Ser bra ut den din, men til han jeg har hadde nok den i mindre størrelse gitt forlite oppdrift .

Hundens svømmeegenskaper har jo og mye og si for hva slags vest man kjøper.

Et annet pluss med din er at den er mer luftig enn min , jeg må/føler jeg må kjøle han ned innimellom ved å helle vann inn under vesten...

Det er jo heller ikke noen svær "rugg" akkurat. Fin størrelse å ha ombord, da den ikke tar særlig plass.

Gratulerer med ny lettmatros :thumbsup:

Takk for det. Har ønsket oss hund en stund og nå tok vi steget. Havanais`n er liten og hendig, røyter heller ikke.

Toy pudlene er søte, lettlærte og meget sosiale. Kvikke og morsomme også.

I en båtbutikk her i Skien har de 2 slike som tusler rundt og de er så herlige og tillitsfulle :thumbsup: Lykke til med hunden

Si meg har hunden blitt påkjørt av toget? han var så flat i trynet

Dette er spesialtilpasset båthund eller sjø(de)hund.

Den korte snuten er avlet frem så den kan lettere snu seg i trange cockpiter og ikke setter fast snuta i lazyjacken.

At den peser som en vannpumpe er en bieffekt. :smiley:

Redigert av Frivakten (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...