Tom Rør Startet 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2011 Vi er i ferd med å få oss en liten hund, og jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med forskjellige typer vester, og hvilken som er best? Mvh: Tom Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 (redigert) har ingen store preferanser. Denne er fra Baltic mener jeg å huske. Det viktige er som jeg ser det 1. bikkja får en viss ekstra oppdrift så den holder hodet over vann 2. hindrer ikke bikkjas svømming 3. godt håndtak så vi kan få tak i bikkja 4. farge og reflekser så man kan finne den igjen Setteren vår er veldig interessert i sjøfulger (surprise surprise ). Han går så langt ut han kan på badeplatformen. Noen ganger for langt Han er en god svømmer også. Redigert 13.Februar.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
argghhh Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Jeg har denne til min Jack Russel terrier : Baltic fungerer veldig bra Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 (redigert) Har disse god støtte under buken, så det ikke blir ubehagelig at den blir brukt som "håndtak"? Redigert 13.Februar.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 (redigert) https://baatplassen.no/i/topic/64459-skipshund-erfaring-med-spansk-eller-italiensk-vannhund/page__st__60 innlegg 61 har ikke vesten her nå men mener den er baltic hvis jeg ikke tar feil.. er laget med neoprene under så den ikke gnager så mye... og gir støtte hvis han lander i vannet og trenger å løftes opp.. Grei oppdrift på denne noe so trengs da disse hundene ikke er noen supersvømmere akkurat, blir stående på hvil rett opp og ned stampe etter en stund. Redigert 13.Februar.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 (redigert) Har disse god støtte under buken, så det ikke blir ubehagelig at den blir brukt som "håndtak"? Om den ligger i vannet er ikke løftet langt uansett - et par sekunder. Bikkja vår har aldri gitt uttrykk for smerte når vi har løftet i vesten. Stroppene er ca 5 cm brede og fordeler vekten godt. Pass på at vesten passer så ikke gutta får den for langt bak.... Redigert 13.Februar.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Den bikkja vi skal ha kunne vel klart seg med en vinkork, da den ikke veier mange grammene Toypudler er ikke akkurat tunge Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Skulle akkurat til å lage en tråd med spørsmålet, da vi hentet oss en liten hund Fredag kveld, så en vest må vi ha da! Et lite bilde av den lille karen på fanget til et stolt barnebarn. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Det er jo heller ikke noen svær "rugg" akkurat. Fin størrelse å ha ombord, da den ikke tar særlig plass. Gratulerer med ny lettmatros Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Stroppene er ca 5 cm brede og fordeler vekten godt. Pass på at vesten passer så ikke gutta får den for langt bak.... Ser bra ut den din, men til han jeg har hadde nok den i mindre størrelse gitt forlite oppdrift . Hundens svømmeegenskaper har jo og mye og si for hva slags vest man kjøper. Et annet pluss med din er at den er mer luftig enn min , jeg må/føler jeg må kjøle han ned innimellom ved å helle vann inn under vesten... Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Det er jo heller ikke noen svær "rugg" akkurat. Fin størrelse å ha ombord, da den ikke tar særlig plass. Gratulerer med ny lettmatros Takk for det. Har ønsket oss hund en stund og nå tok vi steget. Havanais`n er liten og hendig, røyter heller ikke. Toy pudlene er søte, lettlærte og meget sosiale. Kvikke og morsomme også. I en båtbutikk her i Skien har de 2 slike som tusler rundt og de er så herlige og tillitsfulle Lykke til med hunden Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 13.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Det ser ut som om vesla på bildet liker den nye matrosen også Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Har 2 stk hunder med Baltic vest. Fungerer ok. Løfte aldri etter handtaket, men om det er nødvendig så går det bra. Har måttet gjort det et par ganger da hundene har gått i sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 14.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2011 Jeg har Baltic til min hund også.. Ingen ting å utsette på den.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Tom Rør Svart 15.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Flink til å ta snørra si den der! Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Min var ikke baltic men en dogmann professional Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Vi bruker disse Baltic vestene, de er helt ok og vi kjøpte samme igjen etter å ha slitt ut en vest Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 og jeg har maken til omegaen sin, både vest og hund Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 (redigert) Si meg har hunden blitt påkjørt av toget? han var så flat i trynet Dette er spesialtilpasset båthund eller sjø(de)hund. Den korte snuten er avlet frem så den kan lettere snu seg i trange cockpiter og ikke setter fast snuta i lazyjacken. At den peser som en vannpumpe er en bieffekt. Redigert 15.Februar.2011 av Frivakten (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Enzo Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 (redigert) Si meg har hunden blitt påkjørt av toget? han var så flat i trynet Hunder skal være flat i trynet etter min mening, hale er også bortkastet Redigert 15.Februar.2011 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 (redigert) Slike mener du..? Legg merke til den i bunn, uten vest, men den flyter på de to andre.. Redigert 15.Februar.2011 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.