Jump to content

Båtmesse i Bergen 2011 - Noe spennende?


Fanafjord

Recommended Posts

Messen gikk i år stort sett med til å planlegge ny Hanse-klubb.

 

Hanse-klubb under etablering!

 

Det blir spennende å være med på dette, målet nå er i første omgang å klartlegge interessen samt å få med flere ildsjeler slik at vi får etablert oss med egne "avdelinger" der medlemmen holder til. Møte det refereres til var det aller første så her er ikke mye bestemt:)

 

På messa fikk jeg bare sett på Hanse 545 som er litt av en båt, men det slår meg at det blir en helt annen form for båtliv med så svær båt. Videre studerte jeg og et annet "hanse-medlem" her Dehler nøye og ble vel ganske imponert over finishen. Jeg så også Dehler 35 i Shouthampton og jeg forstår folk som velger en slik båt fremfor de rimeligste i markedet og jeg er tilbøyelig til å være enig i at du får tilsvarende mer båt for pengene. En Dehler 35 koster ca 200.000 mer enn en Hanse 355. En pris den forsvarer, problemet for oss som trenger god plass er at den er såpass mye mindre at invendig er den nok nermer enn Hanse 325 enn en Hanse 355 og DA blir regnestykket betydelig tyngre... Men en nydelig båt som i motsetning til Elan 350 ser nydelig ut innvendig og gir ett inntrykk av svært gjennomført kvalitet. Elan 350en skuffet meg veldig i Southampton.

 

Ellers var jeg ombord i nye Bav 36 og den kan skilte med imponerende plassforhold, jeg er ikke så begeistrert for innredningen som gir et billig perg, men den virker å være nermere Hanse 375 enn Hanse 355 i størrelse, men så er det visst nok betydelig dyrere enn Hanse 355 også, uten at jeg har sjekket. MEN, jeg syns de nye Bavene er mye mer attraktive båter totalt sett enn før, med solid kjølkonstruksjon, mindre forseil etc, men dette har jo Hanse levert hele tiden så...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Hei Bjoris.

 

Veldig artig med en egen klubb. Det er både sosialt og kjekt.

Vi startet SagaKlubben i 2008, og har en avdeling i Hordaland og en i Rogaland. I løpet av året håper vi at vi får på beina en avdeling østpå og nordpå.

Vi har god kontakt med forhandler her på vestlandet og verft, som også bidrar økonomisk til å holde liv i hjemmesiden.

Vi var også invitert av Stølsli Marine til å være til stede på Standen til Saga på messen.

 

Ta gjerne en kikk på hjemmesidene våre om dere kan hente inspirasjon derfra.

Der finner du også kontaktinfo på oss i styret om det er noe dere ønsker informasjon om.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Flott Amfea, vi kan nok trenge hjelp og det er jo naturlig å se hva andre gjør selv om vi har mange ideer selv. Først må vi nå starte med å lodde interessen og det har vi heldigvis fått hjelp til fra importøren, derfra gjør vi som vi vil, men de inviterer oss til å starte opp og ser dermed stor verdi i dette, i motsetning til hva de to tidligere importørene av Hanse har gjort. Jeg ser virkelig frem til å følge Fjordsailing videre, dette er karer som har forståelse for hva dette innebærer og kunnskap og ressurser til å håndtere det...

 

 

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...