Andreash Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Den heiter 2204 M 60hk (57) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Etter å ha brukt 17.000 på å få kontroll med kjølinga på SABBen Det burde nesten ikke være mulig å legge ut såpass mye på kjølingen på en ensylindret Sabb! Så lenge alle kjøelkanaler er staket rene for rust, pumpeme membran OK og enveisventiler er OK så skal den bare virke, uten bekymringer. Hva har du brukt alle disse pengene på? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Nero II Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 He-he, jo først skulle jeg få hjelp av ett firma. De skifta membranene i vannpunpa, og dermed måtte de ogs¨å skifte de pruene som holder pumpehuset inntil pumpa. Tror det var det grøvste. Det hjalp ingenting. Så satte jeg båten inn hos Sylinderservice, de har en flink mekaniker på SABB, og han gjorde i prinsippet det samme, pluss skifta det ene pumpehuset og det kosta 12000. Han var imidlerid skikkelig flau sjøl og sa det var en dritjobb når en ikke fikk skikk på tingene. Han mente at jeg burde åpne toppen og sjekke for forkoksninger i toppen. Det begge firmaene har sagt, er at selv om jeg gjør det har jeg ikke muighet til å vite om det sitter noen innsnevring noe annet sted i kappen. Kjøleribba har jeg hatt av og blåst igjennom, og den er OK. Det siste du nevner, om enveisventiler, vet jeg ikke hva er engang. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
petter.kateraas@ Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Jeg står nå foran et motorskiftepå min Hallberg-Rassy 312 1983 mod. Den gamle MD 11D må permitteres. Mitt valg står mellom VP D 1-30 og Nanni N 3.30. Jeg tenker ikke på hva det vil koste, men på driftsikkerhet og mulighet for service i Østlandsområdet og Sverige/Danmark. Er det noen som har erfaringer med skifte til Nanni? Har hørt om feil og problemer på de nye VP-motorene. Er dette riktig? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bay_liner Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Bruker ikke både Nanni og Lombardini Mitsubishi elle rKubota som basismotorer? Forskjellen er lakkfargen og mariniseringen. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post Share on other sites More sharing options...
cheetah Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Nanni motorene er ikke noe særlig billig synes jeg. 72400kr for 29hk motor med all avgift. Fikk tilbud på craftsman marine diesel motor på 33hk til 65000kr med all avgift. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.