Jump to content

Ny motor: Nanni eller Yanmar, erfaringer og synspunkt


Andreash

Recommended Posts

Etter å ha brukt 17.000 på å få kontroll med kjølinga på SABBen

 

Det burde nesten ikke være mulig å legge ut såpass mye på kjølingen på en ensylindret Sabb! Så lenge alle kjøelkanaler er staket rene for rust, pumpeme membran OK og enveisventiler er OK så skal den bare virke, uten bekymringer. Hva har du brukt alle disse pengene på?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

He-he, jo først skulle jeg få hjelp av ett firma. De skifta membranene i vannpunpa, og dermed måtte de ogs¨å skifte de pruene som holder pumpehuset inntil pumpa. Tror det var det grøvste. Det hjalp ingenting. Så satte jeg båten inn hos Sylinderservice, de har en flink mekaniker på SABB, og han gjorde i prinsippet det samme, pluss skifta det ene pumpehuset og det kosta 12000. Han var imidlerid skikkelig flau sjøl og sa det var en dritjobb når en ikke fikk skikk på tingene.

Han mente at jeg burde åpne toppen og sjekke for forkoksninger i toppen. Det begge firmaene har sagt, er at selv om jeg gjør det har jeg ikke muighet til å vite om det sitter noen innsnevring noe annet sted i kappen. Kjøleribba har jeg hatt av og blåst igjennom, og den er OK. Det siste du nevner, om enveisventiler, vet jeg ikke hva er engang.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Jeg står nå foran et motorskiftepå min Hallberg-Rassy 312 1983 mod.

Den gamle MD 11D må permitteres.

Mitt valg står mellom VP D 1-30 og Nanni N 3.30.

Jeg tenker ikke på hva det vil koste, men på driftsikkerhet og mulighet for service i Østlandsområdet og Sverige/Danmark.

Er det noen som har erfaringer med skifte til Nanni?

Har hørt om feil og problemer på de nye VP-motorene. Er dette riktig?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...