Jump to content

''Overhaling'' Av Startmotor til Yanmar.


Volvomekanikeren

Recommended Posts

joa, men er dritt vær ute, så eg gidder ikke gå ned i båten, så finner eg det ikke ut, så må eg opp igjen lol.gif Men er det ingen som har nøyaktig svar på dette? Må no være noen som har peiling på startmotorer her? smash.gifflag.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

du tenker på Bildøy Terje? thumbsup.gif Jah, ville no heller ring Start og Dynamo i mathopen thumbsup.gif Men kan nå høre med dere her inne først.... er vist ikke så mye respons i denne tråden, så lagde en ny om den gummi brikken.

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

I det sporet man kan se her nede til høyre?

fdg1g0.jpg

 

Der ja! Du ser jo sporet den skal stå i, en bue oppe og nede. Hvis den passer inn her så er det rett sted. Og samtidig eneste sannsynlige plassering, så langt jeg kan se ut fra bildene...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Vis du ikke finner det ut, så kan e finne en gammel startet å skru opp å se hvor den shiten skal hen. Første e tenkte på var en slags bremse?

 

det hadde vært toppers.. Men jeg kan se hva jeg får til først flag_bp.gif Gir deg en lyd jeg tongue.gif

 

 

Takk index! skal prøve og se hva jeg får til flag_bp.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Det var der ja.. Eg så det på bilde 10 i den andre tråden din. Den har nok da bare som misjon å tette mellom flensene så ikke skitt og greier skal komme inni der.

 

Godt du fekk orden på det. Eg har til over ørene i arbeid i år.. Ikke lett å få alt gjort gitt..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

hehe, jah, eg så det når jeg monterte at den bare er for og hindre skit og drit. Sporet som går langs brikken står nedi hakket der armen fra innslaget går igjennom. flag_bp.gif Du mener vell bilde nr. 10 i denne tråden? Og at ikke jeg eller noen andre har sett det før no er jo nesten flaut yesnod.gifgiggle.gif hehehehe

 

Tusen Takk for hjelpen cheers.gif

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Det er jo derfor dette forumet er så bra. Mange par øyne ser bedre en kun ett par. Bilder er god dokumentasjon og eg har vel gått på en smell og ti sjøl med for dårlig dokumentasjon ved demontering av div. Siste jobben eg holder på med nå har eg til og med filmet slik at eg skal vite hvor ting skal stå og i hvilken rekkefølge. Mobilen er jo nesten alltid med og da er den god å ha til slikt..

 

Håper du nå finner deg et ok batteri så du får testet denne startmotoren og at den holder.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

hehe, alltid lurt og ta bilder og filme jah! thumbsup.gif Går så mye fortere en og merke deler med navn og nummer o.s.v... Jeg fikk skaffet meg ett batteri igår, men det var tomt for strøm, så må få det på lading... skulle sett om jeg fikk tak i ett til... Alltid noen som har batterier de ikke har bruk for, men jeg tar ikke imot noe uten og vite at de virker, syntest jeg har nok batterier som ikke funker nå flag_bp.gif hehe

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...