Jump to content

Redningsselskapet kjøpte Securmark


Norfront

Recommended Posts

nis-nor er strengtatt eneste seriøse registeret i norge. nis-nor sier jo til og med hva jeg gav for båten, og hvor mye jeg lånte, hjemhavn osv, tilsvarende kunne jeg da sjekke forrige eier. Minus med nis-nor er jo at de er litt A4 og rett skal være rett og mye papirer som skal frem og tilbake, men systemet er forutsigbart, og bra. Fikk god veiledning og feedback i hele prosessen.

 

nssr/securmark og lignende sier jo 0 om evnt heftelser, og historikk. nssr er "tulle" register etter min mening.

Link to post
Share on other sites

Hei Syvert!

 

Hvilke båtorganisasjoner er det som har ønsket et slikt register lenge? Jeg mener å huske at seilforbundet går i mot et slikt register, da de mener at seilnummerne er godt nok. Da er det vel bare en organisasjon igjen, vel?

mvh tuffff

Hei tuffff,

Brevet til daværende finansminister Kristin Halvorsen var undertegnet av Norges Seilforbund, KNBF og NORBOAT (Norges Båtbransjeforbund) og Finansnæringens Hovedorganisasjon. For KNBF's vedkommende har et obligatorisk båtregister vært et sterkt ønske hos de fleste av forbundets medlemsforeninger.

Det er korrekt at Norges Seilforbund har fått en avtale med Småbåtregisteret om at registreringsnummeret på seilbåter er det samme som seilnummeret, men det har så vidt jeg vet aldri vært snakk om at kun nummer i seilet skulle godtas som registreringsnummer. Da ville jo nummeret bare være leselig når seilet er oppe. Båter skal kunne identifiseres også når de ligger i havn. Da er seilene definitivt ikke oppe. For ikke å snakke om "seilere" som aldri har tatt av bomtrekket og som motrer selv i god vind, men de bør da heller ikke kalles seilere. På den annen side bør også deres båter være behørig merket etter min mening. Også seilbåter brukes i kriminelle sammenhenger og bør kunne identifiseres ved havarier og leteaksjoner etter savnede båter.

Hilsen Syvert :sailing:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...