Jump to content

Hvor er babord/styrbord/baug/hekk på et boreskip?


Sjøtunga

Recommended Posts

Som hansi sier: Forut er der brua befinner seg. Som diskutert har bla. Borgland (og muligens Bideford) Dolphin brua "bak" da de er ombygde. Brua er ikke nødvendigvis kontrollrom eller i boligkvarter, men det offisielle "styrehuset" der det er krav om bemanning under transitt. På Borgland er det er lite "kjipa"-krypinn med det aller nødvendigste av utstyr (mener det hang enn grønn Sailor på det umalte skottet).

 

"Faste" flytende innstallasjoner som f.eks. Snorre B har ikke framdriftsmaskineri i det hele tatt, og er derfor muligens untatt slike krav?

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet var visst ikke presist nok formulert. Prøver igjen:

Hvilke tekniske egenskaper er det som kjennetegner et skip som gjør at et flytende objekt som har eget framdriftsmaskineri og egne manøvreringsorganer ikke er et skip?

 

Er f eks Sevan-baljene skip, men ikke Maersk Deliverer?

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Bildet er av West Aquarius eid av Seadrill.

At Seadrill velger å male riggen i Maersk sin farge finner jeg noe forunderlig. Uansett er det mange amatørmessige innlegg i tråden som viser at folk ikke har peiling på hva de uttaler seg om. Ikke noen stor overraskelse i grunn det heller.

Link to post
Share on other sites

At Seadrill velger å male riggen i Maersk sin farge finner jeg noe forunderlig. Uansett er det mange amatørmessige innlegg i tråden som viser at folk ikke har peiling på hva de uttaler seg om. Ikke noen stor overraskelse i grunn det heller.

 

 

Her tror jeg du mikser bilder Hansi;

 

Bildet Maskinist referer til er bildet av West Aquarius - og den er malt i Seadrill's farger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...