Jump to content

Hadde du kjøpt denne båten? (Polar)


Sjøogvind

Recommended Posts

at der bensin har vell ingenting og si men prisen.

det er jo nesten bare en tom båt. par benker inni.

kjempe god motor forresten. det er en marna mb10a S som yter 10hk og ikke 8 som i anonnsa.

 

men for 40 lapper kan du jo få en sliten nidelv 24, eller en ganske så bra sjømann 22 eller andre snekker som faktisk har interiør og skikkelige styring.

 

nei sikkert ok båt men følte en fikk lite for pengene og at det var navnet som koster.

Link to post
Share on other sites

Det som er ganske klart er at disse båtene har alltid vært veldig populære. De har egentlig alltid vært for dyre sett i forhold til hvor enkle de er, men det er jo kjekke båter da.

 

Hvis du vil ha en med diesel så kan du sende meg en Im. En kamerat har en slik for salg.

Link to post
Share on other sites

Synes den var fin jeg, ingenting å si på prisen. Snekker er jo geniale båter til å tøffe rundt i. Plass til mange kompiser og damer er det også :thumbsup:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Ut fra bildene ser båten shabby ut, men er motoren bra & innredningen ikke er råtten /ødelagt, så er prisen på båten ikke så gal.Litt lakk/maling og nytt dørkbelegg pynter bra opp. Polar ligger forholdsvis høyt i pris uansett.

 

Hadde ihvertfall hatt en kritisk befaring og testkjøring.

Link to post
Share on other sites

Polar med Marna er jo hyggelig da...

 

Her er min: 1970 modell båt og motor. Ikke se så nøye på kallesja, den var en veldig varm dag hvor det var godt å ha litt skygge over benkene. Ser ut som ett fantefølge... :cool:

polar_redusert.jpg

 

Nå kjenner ikke jeg MB-motoren, i min sitter det en RG12 12hk bensin. Skal ha mye felles med MB'en tror jeg.

På halv gass går den rundt 6 knop og bruker 2-3 liter bensin i timen. På full gass rundt 8 knop, men da stiger forbruket til svimlende 5 liter i timen...

 

Min motor går som ei klokke, starter på 3-4 sekunder og jeg har bare gode erfaringer så langt. Tok ut ett par frostplugger i fjor vår og renset opp i kjølekappen med ståltråd og spyling. Holder sikkert 20-30 år til uten større problemer tror jeg.

Link to post
Share on other sites

Ut fra bildene ser båten shabby ut, men er motoren bra & innredningen ikke er råtten /ødelagt, så er prisen på båten ikke så gal.Litt lakk/maling og nytt dørkbelegg pynter bra opp. Polar ligger forholdsvis høyt i pris uansett.

 

Hadde ihvertfall hatt en kritisk befaring og testkjøring.

 

Skal nok ikke så mye til for at den skal bedre ut nei. Var å kikket på den og den har hatt en liten skade på siden som er lakkert over med ny lakk som er hvitere enn den gamle. Måler kanskje 5x5cm. Det er også noen hakk i overgangen mellom "bordene. På kanten, på samme plass. Har dette noe å si?

Redigert av baatfjoms (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Polar med Marna er jo hyggelig da...

 

Her er min: 1970 modell båt og motor. Ikke se så nøye på kallesja, den var en veldig varm dag hvor det var godt å ha litt skygge over benkene. Ser ut som ett fantefølge... :cool:

polar_redusert.jpg

 

Nå kjenner ikke jeg MB-motoren, i min sitter det en RG12 12hk bensin. Skal ha mye felles med MB'en tror jeg.

På halv gass går den rundt 6 knop og bruker 2-3 liter bensin i timen. På full gass rundt 8 knop, men da stiger forbruket til svimlende 5 liter i timen...

 

Min motor går som ei klokke, starter på 3-4 sekunder og jeg har bare gode erfaringer så langt. Tok ut ett par frostplugger i fjor vår og renset opp i kjølekappen med ståltråd og spyling. Holder sikkert 20-30 år til uten større problemer tror jeg.

 

Flott Polar du har. Fantebølge hehe, får meg til å tenke på filmen Fant fra 1937. 2-3 liter bensin i timen er svært bra for en slunken pengekasse. Ønsker deg en flott sesong med din Polar. :)

Link to post
Share on other sites

den har hatt en liten skade på siden som er lakkert over med ny lakk som er hvitere enn den gamle.

er det lakkert eller sparklet?

hvis det er sparklet er ikke dette uvanlig. Det er omtrent umulig å få lik farge som ellers på skroget fordi skroget falmer over tid.

De profesjonelle måler fargen og blander deretter men det koster jo en del så det blir nok ikke gjort så ofte.

 

Jeg hadde heller kjøpt en båt med noen slike flekker rundt omkring en en som har mange åpne sår og hakk rundt omkring.

Dessverre er det flere av dem.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...