Jump to content

Noen som vet hvilken With modell dette er? (Fasit: Nord-Polar 13)


StianAustbø

Recommended Posts

Skal fikse opp en gamel båt. Aner ikke hvilken modell dette er. Har forsøkt å søke på nettet uten hell..

Mener bestemt det er en With av en eller annen type. Tipper fra 70- 80 tallet.

Har tenkt å sette en gamel 40 hester lang stamme på den, men vet heller ikke hva den er godkjent for.

 

bilde.jpg

Redigert av StianAustbø (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har sett denne båt typen til salgs på finn og autodb på finn som rana 13 sport

de er en der nå.Den som ligger på finn er rød.

(rana fjord 13 sport)

Redigert av ibizafan (see edit history)

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

jeg har sett på Vital, men vindskjermen er anderledes. Skroget ser også ikke helt likt ut synes jeg..

 

Så på rana fjord 13 sport på finn.no. Enig at den ligner, men vindskjermer har 3 vindu foran på denne, + det går an å åpne det midterste vinduet slik du kan gå frem. Trodde o at den er hakket større en 13 fot, men der kan jeg ta feil. :)

Link to post
Share on other sites

kavaler og alicraft er de ikke. lurer forsatt på at de kan være en rana fra ranabåtfabrikk?

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Alle de Rana 13 jeg har sett har hatt hel, buet frontrute.

 

Hvis trådstarter kommer med flere bilder så hadd det sikkert hjulpet. Helst noen som viser skroget fra siden, og gjerne også under

 

 

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Heller aldri hørt om Nord-Polar før nå.

 

Kan godt være en slik, både "bordganger", linjer i skrog , vindskjerm og det man kan se av dekksprofilen ligner bra.

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Dette er en Nord-Polar 13

 

Vi hadde maken i hvit med sorte striper på dekket og en 35 hk Chrysler som senere ble byttet i en mere pålitelig Yamaha 28. Syntes at det gikk fort den gangen. Var 16 år.

 

Båten er ganske så flat under, og tynn i lamineringen, og egner seg derfor best på stille vann. Den 3-delte vindskjermen har heller ingen støtte, og skramler veldig i litt sjøgang.

 

Lykke til med båten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...