Bitteliten Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 http://www.nssr.no/Frivillig litt om hva RS skriver selv om sin frivillighet Sitér dette innlegget Link to post
mats_S Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 15000kr for to timers arbeid med eldre frivilig redningsskøyte!, ( utkjøring av mannskap ) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 SSRS(det svenske sjøredningsselskapet) kan man kalle frivillig, for der er alt frivillig. Ikke helt. Men nesten. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Men, det er vel ikke frivillig å betale den giroen jeg nettopp fikk på 175 kr fra redningsselskapet sitt småbåtregister? Jo da det er frivillig enn så lenge. Men hvis politiet og andre få det som de vil blir det snart tvang der og... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
egilwh Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Bare som en kommentar til tallene fra Røde Kors lenger oppe; Stort sett alt arbeid som Røde Kors utfører i Norge gjøres av frivillige, uten betaling. Unntaket er vel noe ambulansetjeneste på færre og færre steder i Norge. De fleste avlastningsambulanser bemannes også av frivillige. Alt av leteaksjoner i hjelpekorpsene organiseres og utføres av frivillige. Ute lokalt ser vi veldig lite til statsstøtte.... Vi bruker mye fritid til å tjene penger slik at vi kan anskaffe biler, snøscootere, båter, o.l. slik at vi kan bruke mer fritid ute på leteaksjoner.... Tallet på faste ansatte i Røde Kors må ses på bakgrunn av antall medlemmer (180 000), det kreves faktisk en god del arbeid å ta vare på de frivillige medlemmene. I tillegg har Røde Kors relativt stor aktivitet i nødhjelpsarbeid ute hvor man jo ikke kan basere seg på frivillighet. Det siste er også bakgrunnen for det høye beløpet i overføring fra staten. Røde Kors nasjonalt er i ferd med å bli mer og mer frivillig, i og med bortfall av fler og fler ambulansekontrakter. I NSSR ser det ut til å gå andre veien... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Frivakten Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 (redigert) Røde Kors nasjonalt er i ferd med å bli mer og mer frivillig, i og med bortfall av fler og fler ambulansekontrakter. I NSSR ser det ut til å gå andre veien... Redningsselskapets visjon er er å øke antaller sjøredningskorps fra 17 med ca. 900 frivillige til 23. Det betyr en økning med ca. 200-300 nye frivillige. Denne trenden gjelder nok alle. Redigert 13.Mars.2011 av Frivakten (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 For de som trenger hjelp er det vel hipp som happ hvem man får hjelp av så lenge de har den treningen som trengs for å gjøre jobben bra? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 (redigert) Det er et relevant spørsmål. Men fra NSSR sin side tror jeg spørsmålet handler om å ha så mange og gode skøyter som mulig for de pengene man har til rådighet, og da er ikke følelsene til de ansatte det aller viktigste. Det er i hvertfall slik mange bedrifter tenker Den nye korpsbåten som er under bygging ser ut som en blanding av Flyer og Simrad klassen. http://www.nssr.no/Forside/Moderne+redskap+for+frivillige.120439.cms Forrsten - når du først er på tråden: Anser du deg som ansatt i et rederi eller en frivillig organisasjon? Redigert 13.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 (redigert) Jeg håper ikke Redningsselskapet baserer seg på frivillighet og at sjøfolka forsvinner. Vår trygghet har i alle år vært sjøfolka som bor ombord/på brygga. For all del, de frivilige gjør så godt de kan ved siden av jobben de har og lever av. Jeg er opptatt av at vi båtfolk alldri slutter med å hjelpe hverandre. Det er vel båtfolkets frivillighet som i alle år har vært hjelpen nærmest? Redigert 13.Mars.2011 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 (redigert) Det er et relevant spørsmål. Men fra NSSR sin side tror jeg spørsmålet handler om å ha så mange og gode skøyter som mulig for de pengene man har til rådighet, og da er ikke følelsene til de ansatte det aller viktigste. Det er i hvertfall slik mange bedrifter tenker Den nye korpsbåten RS har under bygginer ser ut som en mix av Petter C G Sundt klassen (Sundt Flyer mfl) og Simrad klassen. http://www.nssr.no/Forside/Moderne+redskap+for+frivillige.120439.cms Anser du deg som ansatt i et rederi eller en frivillig organisasjon forresten? Redigert 13.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Etter min mening ville det vært helt håpløst å erstatte fast bemannede skøyter med frivillige. Jeg antar at dere som er fast ansatt har en helt annet nivå på kompetanse. Men det kommer og ned til hva som gir mest "bang for the buck". Jeg ville tro at det er fornuftig å ha en blanding av fast bemannede skøyter og redningskorps f.eks i Oslofjorden. Jeg vet ikke hvor mange liv/verdier som ville gått tapt i forskjellige scenarier som: - Brukt alle midler i RS på fast bemannede skøyter (vet ikke hvor mye det koster i drive en fast bemannet vs redningskorps - men ser for meg en 5-8 gang?) - Vraket alle fast bemannede skøyter og satset på kun redningskorps. Med en 5 gang på kost ville vi kunne fått 70-100 redningskorps ekstra i landet - Beholde miks som i dag. JLDO: føler du at du/dere står i fasesonen for å bli skviset ut? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 13.Mars.2011 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Hva skal dere stemme de for da? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Det er jo en konstruktiv måte å bruke opp innsamlede midler fra frivillige på Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Ja - men ikke selskapet. De må dekke kostnadene selv om dere går til sak mot dem. Og de pengene kunne alternativt gå til drift. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 (redigert) Er jo ikke sikkert at du har retten på din side. Det er ikke så veldig vanskelig å nedbemanne en bedrift i Norge om man gjør det på rett måte. Faktisk er Norge et av de landene i Europa der det er enklest og billigst å nedbemanne. Det er interessant å registrere at du ikke bryr deg noe om konsekvensene for sikkerheten på sjøen av at dere skal forsvare arbeidsplassene deres rettslig, uansett om dere rett eller ikke. Redigert 13.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 13.Mars.2011 Del på Facebook Svart 13.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.