Jump to content

Er Redningsselskapet en frivillig organisasjon?

Bitteliten

Recommended Posts

Nok en gang, det blir ikke bedre sjøredningsberedskap av denne debatten - ...

Ernst Larsen, kommunikasjonssjef i Redningsselskapet

Jeg er egentlig litt overrasket over hvor dårlig en kommunikasjonssjef er til å kommunisere....

Er det bare meg? Jeg følte at jeg ble litt småirritert over tonen i avslutningen på begge innleggene fra Kommunikasjonssjefen....

Bitteliten svarte ganske klart (og høflig) hva hensikten med denne tråden var, men det virker som om denne diskusjonen ikke er særlig ønsket på Høvik....

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Jeg tror Ernst påpeker det samme som innlegget i lokalavisa jeg leste gjorde. NSSR har en politisk agenda der de ønsker å øke statsstøtten, kanskje utifra tanken om at mer penger til NSSR gir bedre sikkerhet langs kysten. Med tanke på uttalelser fra "han Pål" på Horn Flyer (han er ganske velkjent for oss som hører på P1s lokal sendinger :smiley:) etter Godafoss ulykken og det Ernst sine egne betraktninger ser det ikke ut til at det ansvarlige departement er særlig interessert i å ha NSSR som en del av oljeberedskapen. Av en eller annen merkelig grunn ser vel ikke de ansvarlige noe poeng i å ha en beredskap før ulykker. Lenge leve den norske etterpåklokskapen og skippertakene :wink: Det ser jo ikke ut til at staten lærer av de ulykkene vi har hatt de siste årene.

Det blir ganske interessant å se hvordan det går på Hvaler - som er naturpark - nå som oljen begynner å løsne fra fjordisen. Da kommer nok konsekvensene fra Godafoss virkelig frem

Konsekvensene av det NSSR mener er for lave bevligninger kan være redusert sikkerhet langs sjøen. Samtidig er skøytene nå mye raskere enn før og dekker således et større område på kortere tid.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Det er ikke tvil om at rs ikke er det det en gang var, da bestemødre satt og strikket votter til utodning til RS. Det er blitt som med mange andre frivillige org. at pampene enten de er avdankete politikere eller andre som trenger en lederstilling med enorme lønninger tapper selskapene for midler. Samtidig støter RS medlemmen fra seg med stadig tigging, endring av båteieren sin oppfatning av hva RS bør stå for. F.eks. dersom man har 2 eller flere båter må man ha ett medlemskap på hver båt. Jeg har 5 båter men bruker

Trur det er mange som føler på samme måte er jeg redd ,er ikke som det en gang var.Om det ha litt bedre siste åra ,tja si det..........

Tine iV

Redigert av Tine IV (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...