JRK Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Hvorfor i alle dager legger du ikke litt mer penger i en forsikring og bruker et større selskap? Ingen problemer med å legge I litt ekstra men kanskje du kan fortelle hvilke vilkår som er bedre på andre (større) selskap? Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Velg Gjensidige hvis du vil ha riktig oppgjør ved skade. Men de er dyre.... Gjensidige har jeg svært dårlig erfaring med, så dårlig at jeg har vært en lang rettsrunde med dem. Vanskeligere selskap rundt forsikring har jeg aldri opplevd, og det at dem har egne fast ansatte advokater kun til å håndtere konfliktsaker med provisjonslønn gir lite mersmak for min del... Har derimot meget god erfaring med atlantica og eika/terra forsikring. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Gjensidige har jeg svært dårlig erfaring med, så dårlig at jeg har vært en lang rettsrunde med dem. Vanskeligere selskap rundt forsikring har jeg aldri opplevd, og det at dem har egne fast ansatte advokater kun til å håndtere konfliktsaker med provisjonslønn gir lite mersmak for min del... Har derimot meget god erfaring med atlantica og eika/terra forsikring. Fikk du medhold i din rettsrunde da? Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 (redigert) Hvorfor i alle dager legger du ikke litt mer penger i en forsikring og bruker et større selskap? Ingen problemer med å legge I litt ekstra men kanskje du kan fortelle hvilke vilkår som er bedre på andre (større) selskap? Paentaenius? Så vidt jeg kan huske har jeg aldri hørt noe særlig negativt om de vedrørende skadeoppgjør, men det finnes sikkert det og. Poenget er at det virker litt rart at du på en måte har begrenset utvalget ditt til "asken eller ilden". Jeg ville heller brukt et selskap jeg har trua på. Googler du erfaringer med Atlantica og NB ligger det mange eksempler på nett rundt problematiske skadeoppgjør. Redigert 19.Mars.2014 av Madserazzi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 (redigert) 1 NB har en bedre fullverdiutbetaling ved totalhavari 2 NB har mindre avskriving ved motorhavari 3 NB har dårlig service ved skade. Dårlige takstmenn og du må forholde deg direkte til et utenlandsk forsikringsselskap Paentaenius? Så vidt jeg kan huske har jeg aldri hørt noe særlig negativt om de vedrørende skadeoppgjør, men det finnes sikkert det og. Poenget er at det virker litt rart at du på en måte har begrenset utvalget ditt til "asken eller ilden". Jeg ville heller brukt et selskap jeg har trua på. Googler du erfaringer med Atlantica og NB ligger det mange eksempler på nett rundt problematiske skadeoppgjør. Vet ikke helt om jeg forstår resonementet ditt. Hva gjør Peaentaenius til et bedre selskap en NB. Det eneste jeg har funnet negativt om NB gjelder vel også Peaentaenius? Redigert 19.Mars.2014 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Resonementet mitt er at jeg synes det er rart at du lar valget ditt stå mellom to selskap du er usikker på, isteden for å involvere selskap du har tro på i prosessen som kanskje koster mer. Men hvis NB og Atlantica er selskapene du føler deg mest fortrolig med, uavhengig av pris, har jeg misforstått og da beklager jeg. 1)Paentaenius utbetaler forsikringssummen, så vidt jeg vet, og ikke markedsverdi, ved totalskade. Heller ingen nedskriving. De erstatter brukt med nytt ved delskade. 2)Motorhavari aner jeg ingenting om da jeg aldri har hatt ny nok motor til å ha slik forsikring, så det har jeg ikke satt meg inn i. 3)Har aldri hørt noe negativt om Paentaenius og skadeoppgjør, men som nevnt tidligere, det finnes sikkert. NB har jeg hørt masse negativt om, det samme med Atlantica, og vil derfor aldri personlig vurdere de uansett pris. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Hei, OK Madserazzi. Takker for innspill. Har sendt en forespørsel, så får vi se hva slags tilbud de har Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 (redigert) Pantaenius har omentrent samme vilkår som NB, men de var 45% dyrere. Om noen forsikringsvilkårene deres er bedre en de andre så kom gjerne med innspill. (Ser bort fra at forsikringen omfatter regattaseiling og noen andre småting som ikke er relevant for min båtbruk) Redigert 19.Mars.2014 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.