Jump to content

Montere juksesnelle!


nani17

Recommended Posts

Hadde plassert den på det stedet i båten som egner seg best til å fiske / hvor du vil sitte å fiske. Vanskelig å gi noe konkret svar på dette. Sliter selv med plassering av teinehaler, man må jo ha noen runder med seg selv før man finner frem drillen og borrer.

Link to post
Share on other sites

Har en Askeladden 535 BR hvor jeg løste problemet slik :

Har montert en fiskesnelle på griperekken. Se Bildet - laget et kne av eik - som er festet med rørklemmer på baksiden til rekken.

 

Hanto1 :

På det ene bildet kan du se hvor jeg har montert min teinehaler.

Jeg monterte festebraketten på en 16x16 cm 5mm syrefats stålplate - som jeg så støpte fast med epoxy der du ser jeg holder haleren.

Funker fint for meg.

 

_mg_4090_edited1.jpg_mg_4092.jpg

Redigert av Nils1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tusen takk for svar nils1:)

 

Jeg må si at dette båtforumet imponerer meg hver gang! Veldig mange kloke båtfolk her inne!

 

Skal si jeg likte den løsningen din da dette ikke skader båten og jeg slipper å begynne å bore.

 

Føler du den løsningen du har valgt for å få montert juksesnelle funker? Tenker det kan bli litt spinkelt kanskje.. Tenker da på en kveite for eksempel på 30 kg :tongue:

Redigert av nani17 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Føler du den løsningen du har valgt for å få montert juksesnelle funker? Tenker det kan bli litt spinkelt kanskje.. Tenker da på en kveite for eksempel på 30 kg :tongue:

 

 

Kan vel bli litt spinkelt for det bruket ja - men rekka er jo solid som fy - og med et litt større annlegg for feste ( dvs større kne/plate) burde samme patent kunne brukes.

 

Selv bruker jeg det til fjordfiske - og det funker flott - har vel ikke hatt 30 kg på - men 15 kg tosk har da blitt halt opp :fishing:

Link to post
Share on other sites

Jeg laget meg noe av treverk, 2x3, i en "omvendt U" fasong. Skrudde og limte, og skrudde på originalfestet på toppen. Trer denne ned på skutesida, og den kan flyttes, alt etter om jeg fisker med den alene, eller om andre fisker med den.

Har lagt på litt gummi (firkantet fortøyningsdemper) der det gnikker mot gelcoaten. Ang. styrke og stor tung fisk: Monterte denne i fjor, mens båten stod på hengeren på tunet. Tok godt tak og hang min fulle vekt på (105kg). Her kan kveita bare komme! :giggle::fishing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...