Lukabella Startet 16.Mars.2011 Del på Facebook Startet 16.Mars.2011 Jeg har vært litt slapp i vinter og hatt forseilet på (rulleseil). Nå ser jeg at det har blitt misfarget - jordslag og grønske. Jeg har nå levert seilet til vask/rens - mest pga plass mangel eller så hadde jeg gjort det selv. Seilmakeren mener at de bør nano impregnere seilet - dette skal de ha 3000,- for. Seilet er forøvrig nytt i 2009 levert av samme Seilmaker. Impregneringen holder en ca. 5 år og det er så nytt produkt (nano impregnering av seil) at de ikke har lengere erfaring av det. Jeg synes at dette er dyrt og jeg har heller ikke hørt om seilimpregnering før... Er det noen som har kunnskap om dette? Trenger jeg virkelig å impregnere seilet? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 16.Mars.2011 Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 (redigert) Hei. Nå er det lenge siden jeg var aktiv seiler, men den gang var det ikke normalt å impregnere seilene. Jeg ville stilt spørmålene: Er du aktiv regatta seiler og i så fall vil det kunne påvirke farten (Hvis du ikke er aktiv seiler så betyr vel ikke farten så mye)(jeg tror ikke det vil gi noe fart utslag)? Vil seilene holde seg bedre/lengere med impregnering (er du aktiv seiler så vil du trolig bytte ut etter noen å alikevel)? Foe øvrig synes jeg det var dyrt, men du får vurdere hva du får i gjenn for denne kostnaden Redigert 16.Mars.2011 av Sit (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Lukabella Svart 16.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 Hei Sit. Grunnen til å impregnere var å motvirke jordslag, grønske, møkk osv. Jeg er kun turseiler... Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 16.Mars.2011 Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 Tror ikke jeg hadde betalt for å få det impregnert. Da får man heller finne en egnet plass og vaske selv om det skulle være behov for det. Av ren nysgjerrighet, hva kostet vasken? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Lukabella Svart 16.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 (redigert) Av ren nysgjerrighet, hva kostet vasken? Vask og tørk, 3000 Impregnering 3000 Redigert 16.Mars.2011 av Lukabella (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 16.Mars.2011 Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 Nanoimpregnering har vel kun en kosmetisk effekt. Blant annet brukes det en eller annen sølvforbindelse til slik impregnering. Før i tidn impregnerte man bomull for at det ikke skulle råtne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.