Jump to content

Når fjerner du "burkaen"?


Ribtjenester

Recommended Posts

Jeg fjerner ikke min burka før tidligst 15 april caog sjøsetting håper jeg på blir i starten av mai..

Jeg bestiller snart montering av drevet og oppretting av drev og motoren.. så er det kun zinkbytte som trengs før sjøsetting :)

Vasking og polering skal jeg prøve å få begynt på i april..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Burkaen over soldekket fjernes på søndag. Da blir det storvask og en kaffekopp sammen med fruen ute i det fine været som er meldt.

I dag har jeg så vidt begynt å ta hengestripene som har komet til i vinter. Det er under en måned til vi setter kursen sørover til Søta bror. Herlig!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg er kansje en av de få som kjøpte nesten helt gjennomsiktig pressending på europris å som er fornøyd (siden den er hel enda..). Båten gjorde jeg sjøklar under fenderlist når jeg tok den opp 28/9 så nå er det bare å krype inn i den trivelige lune å lyse burkan å pusle å jobbe i behagelig temperatur. jeg vurderer å la pressendingen stå til den dagen båten går på vannet men det kan hende det blir litt for varmt under der når solen får skikkelig grep. Var ombord i dag, angret på at jeg ikke hadde med propan så jeg kunne koke en kopp kaffe.

 

Våren viste seg tydelig frem i dag men isen ligger å holder på kong vinter litt til her på Nøtterøy.

Link to post
Share on other sites

Vinterburka over Fly går av. Fredag 08.04.2011 kl.13.30. Trur jeg lander på torp ved 12.40 tiden den dagen

 

Så blir det vask og stell i en ukes tid før kursen blir satt østover Torsdag/Fredag i Palmehelga.

 

Skal opp i ett par dager 03.-07. Mai. Alt under fenderlist får vente til da.

 

Dæven nå er snart hoved sesongen i gang. :flag_bp::flag::flag_da::flag_sw:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Har du ikke fått kjøpt noe ennå Levind?

 

 

Nei ikke enda. venter på innvendige bilder av ein tresnekke. føler det er like vanskligt fra 0 kr te ca 10 tusen som sei 500 tusen ser for meg kravelbygd eller plast. meeeen så er det ein kjekk dorry da.

 

Kan si ka ein vil om standard eller ei, blakk eller rik. er helt tom innvendig uten båt. tror ikke eg hadde makta ein splitter ny båt. eg må gjøre noe. hehehe

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Burkaen gikk av seg seg selv i går. :eek: Blåste noe helt jæv... her i hele går, og dermed gikk stativet til hel... :headbang: Heldigvis er presenningene like hele, så jeg får bare pakke inn igjen båten som best det går når vinden gir seg. Kan nok ikke regne med at vi har sett det siste av vinteren her omkring. :nonod:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Tok burkaen på søndag! Meldte meg ut av Norske hagebåteiere, siden den nå står delvis inni garasjen. Håper å ha den klar til helga, men i dette været er det ikke lett å fikse riper i gelcoat og legge bunnsmøring.. :headbang:

Men det er jo en Viksund, så den skulle jo egentlig vært på sjøen allerede :giggle:

Link to post
Share on other sites

Burkaen gikk forrige helg.

Det som evt kommer av snø nå, smelter igjen dagen etter.

Fantatisk å sitte i cocpit med en kaffe og en pils og kjenne sola varme... Nå er det bare småting som gjenstår før jeg kan starte sesongen for fullt.... Om det ikke hadde vært for den $%&vetes isen som ligger utenfor havna.... Sukk

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Om det ikke hadde vært for den $%&vetes isen som ligger utenfor havna.... Sukk

Ikke klag. Her er det ikke isfritt på ihvertfall en måned- kanskje to :nonod: Og så må Randsfjorden fylles langt nok opp til at bryggene kan legges ut igjen. Det er lange uker...

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...