Jump to content

Når fjerner du "burkaen"?


Ribtjenester

Recommended Posts

Tok den av forrige helg, herlig det da. Nå er det bare å begynne vasking og polering

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Når isklumpen fra begynnelsen av januar har smelta så mye at den kan helles ut av lomma den har laga i presenningen! Det burde bli en dag til uka!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Det blir nok til uken, uken deretter er det bestilt sjøsetting he, he he. . . . Men først må isen forsvinne fra uttsettingsplassen. Jeg får sette igang med nødvendige ting som må gjøres slik at jeg er klar når isen er borte. Det blir den vanlige pussen, og så skal jeg flytte utløpet fra vasken lenger ned slik at ikke oppvaskvannet spruter inn på flytebryggen når vi ligger kailangs.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og nå er burka'n av Trudelutt!

 

burkan_av_28032011.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kan man impregnere kalesje mens kalesje er på båten?

Ja, det er jo den enkleste og greieste måten å gjøre det på. Da er kalesjen oppspent og det er bare å rulle, pensle eller spraye på. Skal en spraye på, er det selvfølgelig greit å gjøre det en dag det ikke blåser.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...