Jump to content

Polering i Tønsberg

Windy37GM

Recommended Posts

Heisann

pga i overkant mye å gjøre, tror jeg at jeg skal sette bort poleringen av skuta iår. Ringte Kepler bilpleie i Tønsberg og de skulle 5-6000 ink mva for skrog og overbygg. Synes ikke det var gæli?

Men har noe her inne erfaringer med de? Blir det bra?

Mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

• 1 år senere...

Da er situasjonen aktuell igjen. Kepler kommer nå og sier de ikke kan før om 3 uker (selv om jeg ringte de for 1 mnd siden)

Noen som kjenner noen firmaer i Tønsberg som kan utføre polering av overbygget? Skroget har jeg tatt selv .-)

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Det er overbygget som tar tid, store areal på skrogsider uten krinkelkroker eller lister og beslag går ganske kjapt. vet ikke hva som er dyrt og billig. ofte må man jo ta rubbing på overbygget da det blir mye mattere av sola enn skroget. skal man rubbe sikkelig og så legge på polering oppå der tar det jo sin tid.. Veldig viktig med grundig og rett vask før man starter. Skal dem ha 5-6000 bør jobben være meget grundig og den må beholde glansen ut sessongen samt bruk av førsteklasses utstyr og midler.

Jeg har prøvd lit forskjellig når det gjelder bil og båt, både med og uten maskin. Men syntes faktisk Hempel sin rubbing og polering funka bra, og vvar veldig lett og jobbe med.. spessielt polishen. kommer nok til å gå over overbygget lit i løpet av sessongen også. Hempel har også et bra stoff for å ta inngrodd skitt som f.eks render fra drenering og lister samt grønske. pulver som man blander ut i ønsket styrke og mengde.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

titusenlappene flyr fort ivei.

De som er så opptatt at de ikke kan få tatt båtpussen selv gjør det forhåpentlig såpass godt økonomisk at de kan betale det det koster å få dette utført uten å sutre over prisen. Jeg blir alltid glad når jeg hører hvor dyrt det er å få båten polert å stoffet, da ser jeg hvor mye jeg sparte på å gjøre dette selv.

Jeg gjør ikke jobben selv for å spare penger, men synes det rett og slett er trivelig med båtpuss. Jeg er nok en kar som er mer enn middels optatt og interessert i bil båt og MC så derfor elsker jeg og pussle med det, og er vel min største hobby etter musikken.. Jeg tror nok det er varierende hvor grundig disse firmaene som tar på seg slike jobber er. Her bør man ihvertfal undersøke først! Jeg gjør dette grundig og da tar det fort lit tid. Jeg ville hvertfal forlangt en liste på ting som er gjort om jeg skulle betalt på tusenvis av kroner for å få dette gjort. Selfølgelig er det jo mye lettere når jeg har utstyr naust med strøm og vann osv. Jeg forstår at det er lettere å betale for stoffing service og polering når man har båten i opplag på en opplagsplass! Nå har jeg plass til båten i naustet så da er jo ting mye enklere. Når jeg skaffer meg større båt blir det vel lit annerledes, men Vi har en fin båthavn med opplagsplass ved hjemstedet mitt da.

De som er så opptatt at de ikke kan få tatt båtpussen selv gjør det forhåpentlig såpass godt økonomisk at de kan betale det det koster å få dette utført uten å sutre over prisen. Jeg blir alltid glad når jeg hører hvor dyrt det er å få båten polert å stoffet, da ser jeg hvor mye jeg sparte på å gjøre dette selv.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...