Jump to content

Maritime applikasjoner til ipad


båtbåtbåtbåt

Recommended Posts

de jeg bruker er:

 

Navionics Marine HD

NaVida

Compass HD

Day Tides

Tidevann

Uthavner

Havneguiden

Anchor Alarm

Maritim calculator

SailTimer

Sail Racing Timer

Nav Lights

 

Alle bortsett fra Havneguider er tilgjengelige i AppStore. Ny Havneguide app kommer i mai.

 

På iPhone har jeg samme i tillegg til Kystpatruljen....

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Ja, det ser lovende ut, men det hadde vært kult om både Havprat og RS også kom til iPad (jada, jeg vet at de virker også på iPad, men i micro-utgave ;-))

 

Har sendt en mail til Redningsselskapet for å sjekke om de har noen planer for iPad... Legger svaret ut her når det kommer :-)

Link to post
Share on other sites

Finnes det en bra teknisk logg eller vedlikeholdslogg?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Løfter denne igjen. Jeg har Boatig Suite på Iphone idag, men er ikke fornøyd med denne appen. Jeg ønsker meg en vedlikeholdslogg hvor jeg i tillegg til å føre vedlikehold og servicelogg også kan legge inn data som produsent, typenummer, dimensjon oa. tekniske data på feks. gearkasser, propellere, trustere, batterier og batterilader, dynamo osv osv.

Noen som har kommet over noe slikt?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Weather4D er et must!

 

Ship Finder er fint for å se AIS overlay på google maps, samt Navionics et naturlig valg for kartplotterfunksjon på iPad.

 

Dropbox kan være kjekt for å lagre alle brukermanualene til båten i "nettskyen." Ikke alle som har plass til eget biblotek ombord... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Hei fint at man kan dele masse nyttige maritime linker her! Jeg har Iphone men har kjøpt en Ipad2 med 3G og wi-fi som er på tur i posten! Hvordan er det med appene? kan man synkronisere Iphone og Ipad så man får dem samme appene? eller må jeg betale for Navionics når jeg legger inn på Ipaden også? noen som har peiling? Gleder jo meg som en unge til å få padda! og frykter Asusen blir stående å samle støv hehe

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...