båtbåtbåtbåt Startet 17.Mars.2011 Del på Facebook Startet 17.Mars.2011 vet ikke om dette temaet er tatt opp i andre tråder. har prøvd og søke men intet hell. er det noen som sitter på sjulte skatter i form av maritime applikasjoner til ipad? Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 de jeg bruker er: Navionics Marine HD NaVida Compass HD Day Tides Tidevann Uthavner Havneguiden Anchor Alarm Maritim calculator SailTimer Sail Racing Timer Nav Lights Alle bortsett fra Havneguider er tilgjengelige i AppStore. Ny Havneguide app kommer i mai. På iPhone har jeg samme i tillegg til Kystpatruljen.... Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 17.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 fint fint. bare og komme med fler folkens Sitér dette innlegget Link to post
Arimar Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 (redigert) Mener å huske at Båtliv hadde en test av forskjellige sjørelaterte apps til iPad i et nummer før jul. Kan se om jeg finner det, og kommer eventuelt tilbake til dere. Redigert 17.Mars.2011 av Arimar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaare Kork Svart 20.Juni.2011 Del på Facebook Svart 20.Juni.2011 ... også finnes det massevis av apps, som viser deg knop og knuter - steg for steg. For de som ønsker å friske opp på det området. Bare søk på "knots". Sitér dette innlegget Link to post
josefr Svart 20.Juni.2011 Del på Facebook Svart 20.Juni.2011 Maritim og maritim.... Bruker Sun Seeker i tillegg til de fleste som er nevnt over. Jeg syntes "Knot Guide HD" er illustrativ og bra, dersom man ønsker å friske opp i knuter, spleising, m.m. Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 20.Juni.2011 Del på Facebook Svart 20.Juni.2011 Jeg savner en loggbok-applikasjon til iPad.... Har riktignok "Boating Suite" til iPhone'n, men det blir ikke helt det samme. Som sitter og surfer på baatplassen på iPad... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Astor Svart 20.Juni.2011 Del på Facebook Svart 20.Juni.2011 Havprat blir en fin loggbok. Den er enda noe uferdig. Har selv tatt den i bruk på Iphone og Ipad. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
josefr Svart 20.Juni.2011 Del på Facebook Svart 20.Juni.2011 Ja, det ser lovende ut, men det hadde vært kult om både Havprat og RS også kom til iPad (jada, jeg vet at de virker også på iPad, men i micro-utgave ;-)) Har sendt en mail til Redningsselskapet for å sjekke om de har noen planer for iPad... Legger svaret ut her når det kommer :-) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 20.Juni.2011 Del på Facebook Svart 20.Juni.2011 Finnes det en bra teknisk logg eller vedlikeholdslogg? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 1.Desember.2011 Del på Facebook Svart 1.Desember.2011 Løfter denne igjen. Jeg har Boatig Suite på Iphone idag, men er ikke fornøyd med denne appen. Jeg ønsker meg en vedlikeholdslogg hvor jeg i tillegg til å føre vedlikehold og servicelogg også kan legge inn data som produsent, typenummer, dimensjon oa. tekniske data på feks. gearkasser, propellere, trustere, batterier og batterilader, dynamo osv osv. Noen som har kommet over noe slikt? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
shaukaas Svart 2.Desember.2011 Del på Facebook Svart 2.Desember.2011 Weather4D er et must! Ship Finder er fint for å se AIS overlay på google maps, samt Navionics et naturlig valg for kartplotterfunksjon på iPad. Dropbox kan være kjekt for å lagre alle brukermanualene til båten i "nettskyen." Ikke alle som har plass til eget biblotek ombord... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 2.Desember.2011 Del på Facebook Svart 2.Desember.2011 Hei fint at man kan dele masse nyttige maritime linker her! Jeg har Iphone men har kjøpt en Ipad2 med 3G og wi-fi som er på tur i posten! Hvordan er det med appene? kan man synkronisere Iphone og Ipad så man får dem samme appene? eller må jeg betale for Navionics når jeg legger inn på Ipaden også? noen som har peiling? Gleder jo meg som en unge til å få padda! og frykter Asusen blir stående å samle støv hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Gtir_man Svart 2.Desember.2011 Del på Facebook Svart 2.Desember.2011 Du bruker samme apple konto. Så alt du har kjøpt til iPhone kan du leggene gratis på padda.. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 2.Desember.2011 Del på Facebook Svart 2.Desember.2011 Marine trafik er en ener på AIS-fronten. Bruker den mye. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
primusmotor Svart 10.Desember.2011 Del på Facebook Svart 10.Desember.2011 På sjøen HD fra gule sider er veldig bra Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
sap_2000 Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Hei. Noen som kan anbefale en god loggbok for iPad? Gjerne med litt muligheter for bilde, fuellogg, service og vedlikeholdslogg. Synes det er tungvint med papirboka. Takker :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Google drive for å dele. Enkelt i bruk og gratis på alle plattformer Sitér dette innlegget Link to post
haraldh Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 (redigert) Jeg har lastet ned en app som heter Nauti-Log. Har ikke testet den ennå, men den ser ut som noe du er på jakt etter. Redigert 31.Mai.2013 av haraldh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Takk for svar. Er det lenge siden du lastet ned nauti-log? Fant ikke noe med og uten mellomrom og bindestrek... SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
haraldh Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Hmmm.. kan heller ikke finne den på App-senteret. Lastet den ned for noen måneder siden. Når jeg prøver å gå til hjemmesiden www.crazychimpdev.com så ser det ut til at den ikke eksisterer mer. Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 31.Mai.2013 Del på Facebook Svart 31.Mai.2013 Jeg bruker Boating Suite. Jeg tror denne bare er tilpasset iPhone. Hvis man tar en 2x, så blir den vel litt dratt og rar. Den logger turer, drivstoff, vedlikehold, todo-list og utgifter. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.