Jump to content

Har jeg hatt mink ombord?


Goran

Recommended Posts

Var på inspeksjon i båten i dag. I det jeg går inn under presenningen kjenner jeg på lukten at noe er galt. Tenkte først på kloakken. Jeg kjenner etterhvert at det lukter mer sur krabbe/sjø. Finner etterhvert, til min store overraskelse, drit på kartbordet/dashbordet! Noen har driti inni båten min!!

Det var til dels store mengder. Fant få andre spor. Kan og se ut som en fuktig kropp har lagt inntil vindskjermen, da den hadde et område med dugg, ellers ingenting.

 

Har det vært mink ombord? Er dette et typisk "varemerke for mink?

 

Båten ligger på sjø, med en stor, stram, formsydd presenning over seg. Presenningen er surret fast med lastestropper. Men det er mulig den kan ha kommet inn via badeplattformen og opp under presenningen derfra. En mink trenger ikke store åpningen.

 

Noen som har forslag til hvordan jeg kan holde den vekke, før den flytter inn med hele familien? :-)

Redigert av Goran (see edit history)

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

 

Sertifikat: D4 - ROC

Link to post
Share on other sites

Ikke katt, for de gjør ikke fra seg på den måten (synlig og luktende). Tipper det er mink pga. "sjømatlukta", om ikke ville jeg gjettet på rotter.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Er mink "gnagere"? det var ikke gnaget på noe såvidt jeg kunne se. Var redd for strømledninger, kalesjen, puter, redningsvester etc, men kunne ikke finne noe. Rotter ville kanskje prøvespist litt?

Eller er det bare flaks at ikke noe er spist på?

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

 

Sertifikat: D4 - ROC

Link to post
Share on other sites

Er etterhvert sikker på at det er mink. Luktet ikke katteskit. Lukten var av sur gammel sjømat, Har lest at de får løs/vannholdig avføring av all sjømaten de spiser, og det stemmte bra det...

Eddik mot katter? Vil det hjelpe mot mink også tro?

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

 

Sertifikat: D4 - ROC

Link to post
Share on other sites

Møllkuler funker på mink. Da jeg var liten hadde vi en nabo som drev med mink og rev farm,mange av dem rømte...... Så for å holde dem borte ble det lagt møllkuler ved laftekasser ol på huset,for hønsenetting virket det som de klarte å bite hull i og åle seg inn gjennom.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...