Jump to content

Forsikre uregistrert båt og motor?


Morten Bysheim

Recommended Posts

Min er da forsikret, både båt og motor. Uten registrering. If.

Men tenkte jeg skulle registrere den.. når det evt. ble klarlagt om det blir tvungen registrering eller noe.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Tennant er vel Gjensidige.

 

Har forsikret uregistrert båt i IF jeg også. Gikk helt smertefritt, muligens fordi jeg er totalkunde de neppe ønsker å miste. Bare si at du flytter alle forsikringene hvis de ikke vil dekke båten din. Det holder gjerne til å få overbevist dem.

Link to post
Share on other sites

Har ved flere ganger forsikret båt og motor uten å kunne oppgi reg.nummer, men sagt at jeg skal sjekke papirene jeg har liggende et annet sted og ettersende denne informasjonen. Har siden ikke hørt noe fra selskapet hvor de har purret opp denne informasjonen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ja, det burde ikke være noe problem da vi ikke ha registreringsplikt for båt her i landet. De frivillige, som via f.eks Redningselskapet og noen sikkerhetsselskap er kun knyttet til deres selskap og liten verdi for f.eks å kunne beskrive

en båts historie.

Link to post
Share on other sites

Har ved flere ganger forsikret båt og motor uten å kunne oppgi reg.nummer, men sagt at jeg skal sjekke papirene jeg har liggende et annet sted og ettersende denne informasjonen.

Hvis forsikringsvilkårene forlanger at båten er registrert, betaler du isåfall for en forsikring som ikke gir dekning. Selskapet bryr seg ikke om du oppfyller vilkårene når de selger en forsikring, dette undersøker de først når det blir snakk om utbetaling. Da kan du få deg en overraskelse.

Link to post
Share on other sites

Min båt og påhenger er ikke registrert, forsikret i Gjensidige. Forstår heller ikke hvorfor selskap ikke skal foriskre en ureg båt, når det ikke er et krav for å bruke den. :confused:

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Link to post
Share on other sites

"Takk for at du ønsker å registrere båten i Småbåtregisteret.

Nyregistreringen av din Navette S540 er godkjent og vil bli lagt til registrering. "

Hurra, flere båtpenger å svi av :blush:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...