Jump to content

Hva med aktiviteter helgen 23-24 oktober?


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Nå hadde jeg egentlig tenkt at sesongen for båtlivet var over, Trudelutt skal på land onsdag til uken. Men, - og det er alltid et stort men. Jeg sitter her fortapt foran PC'n med fruen hos svigermor i Kr.sund og har ikke annet å gjøre enn å skrive et eller annet svada her på forumet.

 

Men så slo tanken meg at, - kanskje, ja kanskje  det kunne bli en liten helgetur likevel, bare jeg og skipshunden? Moderate vinder, lite regn og ikke for ille temperatur for helgen. Jeg må selvfølgelig dra med meg alt av puter og greier  til å sitte på i salongen, TV'n må med osv. Men etter en rask tur på butikken etter biffen og likeså på polet for en liten skarp en, burde jeg kunne være på sjøen en gang utpå formiddagen?

 

Så kommer jeg ikke med noen innlegg her på forumet i morgen kveld, har jeg tatt spranget og flyttet tilbake til båten for helgen!

 

Lars H.

Som er gal, galere eller så absolutt galest . . . . ..  

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Så kommer jeg ikke med noen innlegg her på forumet i morgen kveld, har jeg tatt spranget og flyttet tilbake til båten for helgen!

 

Lars H.

Som er gal, galere eller så absolutt galest . . . . ..  

Slik lyder det fra en ekte entusiast.  Her i Siddis-land holder sørvesten på å båse seg tom nå.  I morgen blir det bortimot svartstilt på havet, men fortsatt en del gammel sjø vil jeg tro.  Har tenkt meg utpå for å prøve fiskelykken.  Ellers vil jeg drenere ned ferskvannssystemet for vinteren.  En liten svipp på nordavær kan fort gi frost på denne tiden av året.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Så kommer jeg ikke med noen innlegg her på forumet i morgen kveld, har jeg tatt spranget og flyttet tilbake til båten for helgen!

 

Lars H.

Som er gal, galere eller så absolutt galest . . . . ..  

Du føler det samme som meg, Lars H! Men allikevel er det en stor forskjell. Du holder ut til siste slutt.

Med den fine temperaturen som er om dagen får du en fin tur, det er jeg sikker på.

 

Hvor drar du? Vestover eller nordover?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hvor drar du? Vestover eller nordover?

Har faktisk ikke vært i Sandspollen i år, så blir det tur, blir det vel der. Kanskje jeg treffer en annen "tulling" der? I Grisebukten på Kommers er det nok tomt. Men jeg får nå se det litt an, snakket nettopp med fruen på telefonen, og båttur nå ble karakterisert som, jeg vil ikke gjengi ordene . . . .

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har faktisk ikke vært i Sandspollen i år, så blir det tur, blir det vel der. Kanskje jeg treffer en annen "tulling" der? I Grisebukten på Kommers er det nok tomt. Men jeg får nå se det litt an, snakket nettopp med fruen på telefonen, og båttur nå ble karakterisert som, jeg vil ikke gjengi ordene . . . .

 

Lars H.

Kommer til å jobbe ombord i Astor i hele morgen. Mye som skal ordnes. Ta deg en tur innom hvis det passer, Lars! Du ser den store hvite Transportsentralen-bilen stå like ved Astor. :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

I morgen skal jeg ta båten ut av garasjen slik at jeg får inn bilen før snøen begynner å lave ned  :cryin:

SIden det har vært mye pussing og sliping så ligger det et tykt støvlag i hele garasjen. Jeg regner med at jeg må ut med alt i garasjen og ta en runde med høytrykkspyleren for å få bort det meste. Så må det skiftes olje på plenklipperen, hagemøbler må settes bort, sykkler likeså, vinterdekk må fram og på bilen, snøfresen må klargjøres for vinteren etc. Ikke så mye med båt og båtbygging å gøre, men mye av det har blitt utsatt i påvente av at båten settes bort for vinteren på plenen.

Link to post
Share on other sites

I helgen blir det å klargjøre "gamle Oda" for vintern, ta med hjem det som skal hjem og å flytte en del ting over i Quantum Satis. Kanskje det blir en liten prøvetur utpå også, men det blir nok bare her inne i Bunnefjorden.

Ellers "surrer" tankene mest rundt planleggingen av det kosmetiske som skal gjøres i Quantum Satis. Kommer tilbake med prosjekt når vi kommer så langt.

 

God helg på sjøen eller i/ved båten.  :cheers:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Ta deg en tur innom hvis det passer, Lars! Du ser den store hvite Transportsentralen-bilen stå like ved Astor. :flag:

Hvor?

 

Lars.H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Her i Troms er mørketiden kommet for alvor, men sneen ser vi kun i toppene! Nå starter for alvor den fine tiden for å fiske, med temperaturer og luft som gjør det mulig og henge fisk (tørrfisk).

Båten ( viksund 31 goldfish) brukes vær helg utover høst og vinter...så noe avbrudd i båtlivet blir det ikke...800m til båthavnen og 10 min til di gode fiskeplassene....kan man få det bedre!?? :smiley:

kgt

Link to post
Share on other sites

Hei Lars H. , Inge og alle andre båtfrelste....!

 

Et nydelig høstvær her på Romsdalskysten, og har vært på tur siden i ettermiddag og frem til 20.00 - helt fantastisk solnedgang, og en lysende måne som var fantastisk på et speilblankt hav.

Har avtalt med noen fotoentusiaster fra Averøya/Atlanterhavsveien, som kommer og vil være med på fotosafari til bl.a. ONA fyr imorgen.

 

Det var ikke nei i min munn - så kl.10.00 starter vi fra havna.........!

 

Jeg har selvfølgelig med kartPc'en, så med så mange digital-fotografer som skal avgårde - så hadde det jo vært artig å lagt ut noen bilder, mens vi er der ute på bøljan blå!

 

Så til dere spesialister, hvordan legger jeg inn bilder her på tråden?  (Skal gå greit å få de inn på HDD'en og jeg har GPRS- dataoppkobling over mobilen, men hvordan laste opp på nettet?)

 

En fin weekend til alle uansett sysler!

 

Seastar

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

Har faktisk ikke vært i Sandspollen i år, så blir det tur, blir det vel der. Kanskje jeg treffer en annen "tulling" der? I Grisebukten på Kommers er det nok tomt. Men jeg får nå se det litt an, snakket nettopp med fruen på telefonen, og båttur nå ble karakterisert som, jeg vil ikke gjengi ordene . . . .

 

Lars H.

Kanskje jeg er "tulling" men skal prøve fisken hadde jeg tenkt, ser ut til og bli brukbart vær og da er det fint å :fishing:  og også bare være ute på vannet! Men drar nok hjem til kvelden!
Link to post
Share on other sites

:nonod: :nonod: :nonod:  Båten skal på land i morgen formiddag......Hvis det ikke blir kraftig vind da. Sør og nordavinden tar godt nede i havna. Båten er tømt, olje er byttet, masta frakoblet, krybba står på hengeren sammen med slange og spyler.......Dette er desidert årets nest tristeste dag. :cryin: Den værste dagen i året, er når det snør........... :headbang:

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Ifg. DMI så skal det ikke være noe i veien for at Walter_S, sammen med MAC (gamle Jibb) tar seg en tur ut til Søster-øyne, i morgen (lørdag 23.10) ettermiddag for å forsyne seg litt av torsken, som bare står der og venter......  :o)

 

Dette ser faktisk ganske så lovende ut:

Bilde

 

Vi ses på Lera!

:fishing:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Litt OT men allikevel. Fikk tilbud på jobbmailen min om fotballbilletter, ikke cupfinalen desverre, men en kamp som skal gå 30. oktober. Da er det vel Tigerstadens store stolthet VIF mot Stabæk som går av stabelen på Ullevaal. Det kunne jo vært litt gøy å kommet seg nedover og sett på dette. Så får vel båt være båt.

 

Det kan jo bli litt  :drink::cheers: og  :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei

 

I går var jeg og samboer ute og seilte fra 1200 til solen gikk ned utenfor Oslo!!  Båten blir nok brukt til isen legger seg!!!

 

I dag har jeg seilt en 11meter fra Oslo til Son.  Vel - var vel strengt tatt ikke mye seilig - vindstille som det var!!!  Men flotte 5-6 timer på fjorden ble det!!!

 

I morgen blir det nok en liten tur utpå i egen båt igjen  - hva betyr vel 5-6 pluss når D4'n stor og går nede og skaper varme og hygge!!

 

Min mening er at seilturer på høsten er noe av det flotteste som fins!!!!!

 

SE

Bavaria32

Link to post
Share on other sites

Hei.

Så kommer jeg ikke med noen innlegg her på forumet i morgen kveld, har jeg tatt spranget og flyttet tilbake til båten for helgen!

 

Lars H.

Som er gal, galere eller så absolutt galest . . . . ..  

Hei Lars, er du på båttur med pålogget PC-hjemme?  Ser ikke innlegg fra deg, men kan se at du er pålogget.

 

For min egen del var jeg komt i båten før kl. halvni i dag.  Ble dårlig med fisk, men en fin tur likevel.  I morgen blir det litt vinterklargjøring.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Hei Lars, er du på båttur med pålogget PC-hjemme?  Ser ikke innlegg fra deg, men kan se at du er pålogget.

Jeg er hjemme  :puke:

Sliten i morges og sov lenge, men angrer at jeg ikke dro ut.  :nonod: :nonod:

Har flere ganger vært innom web-kameraene både i Son  og Drøbak . Flatt vann! En blir syk av å se slikt når en sitter hjemme.  :puke:

 

Lars H. :nonod: :nonod:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Så til dere spesialister, hvordan legger jeg inn bilder her på tråden?  (Skal gå greit å få de inn på HDD'en og jeg har GPRS- dataoppkobling over mobilen, men hvordan laste opp på nettet?)

 

En fin weekend til alle uansett sysler!

 

Seastar

 

:flag:

Det ble en kjempetur og kom hjem kl.20.00 - 10 timer ute i et kjempevær og eldorado - vi havnet rett opp i bl.a. skarvejakt også da vi på hjemvei fra ONA la turen innom Bjørnsund (det var ganske tung havdønning på havstykket forresten) men fotografene var elleville og ville nesten ikke hjem..........!

 

Jeg får plukke ut et par blinkskudd og legge inn her, hvis jeg finner ut hvordan? :confused:

 

S.

Link to post
Share on other sites

Jeg får plukke ut et par blinkskudd og legge inn her, hvis jeg finner ut hvordan

Jeg misunner deg din fine tur. Når det gjelder bilder, kan du jo klikke på "Hjelp" øverst på siden, og så videre til Introduksjon. Der finner du oppskriften.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...