Teerex Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 høy kilopris iallefall.. jeg er sikker på at en så svær båt veier mere enn 5,5 tonn. men sikkert 100k i prutningsmonn ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
valvolainen Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40322959 MD11 fra 2002? Når sluttet man å produsere denne..? Redigert 12.Mars.2013 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mormalv Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Hva mener dere kan være riktig pris på denne basert på at den ser sarv ut på bildene i alle fall. Ser ut som alle overflater på fikses, og dersom motoren er like godt holdt som resten av båten er kanskje den et risikoprosjekt. Men kan være et greit prosjekt dersom prisen er riktig....? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35202592 Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Hva mener dere om prisen på denne? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40316698 Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
puddingen Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Dyr ! Åsså hele tre bilder da gitt... snakk om å legge seg i selen prisforlangende tatt i betraktning ! Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Skarpnesen så kurant ut. Men det er mye arbeid før du har båt til de neste 30år. Tror også batteribanken har sett sine beste dager, ikke at utsende på batterier er viktig, men det sier litt om alder. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Det må jo være til de grader selgers marked for tiden! Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Skarpnesen trenger omfattende restaurering som kommer til å koste MANGE penger i tillegg til masse jobb. Båten ser gjennomgående herjet ut og bærer preg av manglende vedlikehold. Motoren ser også ganske sliten ut selv om skinnet kan bedra. Hvis du ikke er motorkyndig selv eller har noen i din omgangskrets som er det, hadde jeg droppet dette prosjektet. Ny motor koster mye mer enn prisforlangende for båten. Hvis du derimot kan mekke motor selv så er det et ok prosjekt som fort kan ende opp i en flott båt, noe jeg mener Skarpnesen er. Det er imidlertid verdt å merke seg at Skarpnes 30 er litt "våt" og ligger ganske høyt på topp 10 listen over de snekkene som ruller mest, men denne har jo hardtop så du slipper å bekymre deg så mye for å bli våt. Prisen derimot må ned. Selgeren har dårlig tid og forsvinner ut av landet, det er to gode argumenter for å legge inn et lavt bud. Jeg hadde startet på 100 000.-. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
valvolainen Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Tror dere vi bikker 20.000 båter iår på finn? Hvr nådde vi ifjor? 17-18000? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Synes denne var noe drøyt priset.. Selv om den var ganske stor.. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40347554 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
puddingen Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Gammal, litt `snål` snekke ting.. Litt drøyt prisa kanskje, men har sikkert sin sjarm ! Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Litt for høy. Litt for smal. Litt for spesiell. Litt for spesielt design. Litt vanskelig å selge videre- Litt under 150 000 er kanskje riktig pris. Litt mindre muligens.... Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Dog snilt av ham å minne om at påsken nærmer seg da.. Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Designmessig var det vel mye som minnet om 70 tallet og prisen er helt sikkert 100 000.- for høy. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Asbjørn2 Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Fin plassering av radarantennen: http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=39877217 Sitér dette innlegget Link to post
mormalv Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Blir nok vel mye jobb med den Skarpnesen ja. Men til riktig pris går det jo an. Jeg tenkte også at rundt 100K eller i underkant kan være riktig pris. Trenger ny kalesje, grundig vask og som sagt så ser alle flater slitte ut. Alt som må gjøres + at fruen sikkert setter liten pris på at jeg blir jobbende med en båt hver kveld...Da sier vel svaret seg seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Driver nå med vår egen Skarpnes, gjør egentlig det meste av det som må gjøre med den som ligger på Finn, det er myyyye jobb å få det strøkent igjen, jeg er heldig og har en møbelsnekker i familien, hvis jeg ikke hadde hatt det så hadde jeg ikke hatt baller til å gå på jobben i det heletatt! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
sap_2000 Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Vet ikke helt om jeg synes følgene tekst er noe pluss: Exstra "power", en av få utgave levert med 2 stk D6, 2x330 hk (kan chippes opp til 2x470 hk..chipper fås med) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40146908 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
-morten- Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 ja bare å sette inn en brikke så øker motorkraften med 140HK! Da hadde dem nok vært montert for lenge siden! I en motor så er det mange komponenter som skal fungere sammen, og skal man øke motorkraften prosentvis så mye så må det nok lit flere justeringer til..Nå er nå ikke disse D seriene kjendt for å være de mest driftsikkre i utgangspungtet heller! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Teerex Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 (redigert) 470 hk på et drev høres da litt voldsomt ut. Forøvrig tåler nok motoren det, for det tas ut ca like høy litereffekt av f.eks. den nye Yanmar V8 370 hk og CMD Mercruiser QSD 4,2 350 hk Men drevet tåler neppe effekten eller momentet så bra. Største D6 drevmotor inntil 400 kom nettopp var jo 370, altså 100 hk mindre. Største akslingsmotor D6 er jo 435 hk. Men å chippe opp (dvs. omprogrammere) D6-330 drevmotor til 370 eller 400 hk ville jeg nok ikke ha særlige betenkeligheter med, iallefall med dobbelinstallasjon der man ikke trenger å presse motorene så mye (og evt. etter at 5 årsfristen er utløpt). Bl.a. her http://norskmotorkompani.no/index.php?name=MARINE1%2FVOLVO_PENTA_D3_D4_D6.html Imidlertid er det jo flere måter å "chippe" på. Måten med ekstern powerbox som kobles til på en eller annen måte liker jeg ikke, og den er omdiskutert. Derimot ekte omprogrammering med parameter som tilsvarer Volvos egen software blir noe helt annet. Faktum er jo at flere hk-trinn kan være helt identiske, kun software som skiller. Da er det ingen spesiell risiko forbundet med det. Så gjelder det å finne motorvarianter som virkelig er identiske teknisk sett før man omprogrammerer, om det nå er VP, CMD, Yanmar eller andre. Redigert 14.Mars.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ingar Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Ikke bare blant båtselgere det fortsatt finnes optimister. Delemotor selges. Billig. kr3000...... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 et lite kurs i stavemåter.. kulturuke.. ulturkuke? http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=40369596 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Fin plassering av radarantennen http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=39877217 kan da umulig være gunstig plassering.. dessuten så skal selger flytte til varmere strøk, han er lei av frost og snø ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
rogeri Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Denne prisen var da noe ambisiøs............ http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40295146 Dårlig hørsel ser ikke ut til å influere særlig på forretningssansen.... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 (redigert) noe stiv pris for delvis ubestemmelige gamle deler http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=40281563 Redigert 14.Mars.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.