Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)

SamH

Recommended Posts

Her er en "klassisk" fra samme selger. Båten ligger i Florida. Budfrist er 10. juni. Skal man by på noe man ikke får sett IRL?

-På bildene fremgår det av teksten på et bilde fra luften at den er "utrolig pen!". Bildet viser et nydelig teakdekk, mens på andre litt mer diskre bilder fremgår det at båten slett ikke har teakdekk. De har benyttet brosjyrebilder uten å opplyse om dette med et ord. Siden et teakdekk på en slik båt kan koste 150-200.000,- er det vel litt vesentlig å få fram hva båten faktisk har. Men neida...

http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=41822849

**************************************************************************************************

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41768604

Okei... Er jeg litt slem nå? Eller er det en barmhjertig sjel på Stavangerkanten som kunne stikke innom den unge lovende og knekke det for han at selv om han inkluderer i handelen både "poto-poti" og ikke minst "ny montert rull fokk Genoa", så er det muuuuulig at potensielle kjøpere tar sine 55 båtpenger med hjem, og bruker på en heeeelt annen båt eller tre i stedet for denne tassen?

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Aker Yachts får amerikanske støvsugerselgere fra 70-tallet til å fremstå som moderate og beskjedne.

Jeg undres virkelig på hvem AY's taktikk fungerer på? I fjor var det et par båter jeg i utgangspunktet kunne tenkt meg og kikket på. Dvs om det ikke var AY som annonserte de, da ;-)

Synes nesten synd på de som gir salgsoppdraget til AY. De aner nok ikke hvor mange potensielle kjøpere som styrer unna utelukkende pga megleren....

Mvh. SAP

Iwrig, de båtene har vært litt "klassiker" fordi de kom med dieselmotor. Her er den kaputt og tatt ut, og erstattet med en gammel to-takter på hekken. Tipper markedsverdi 15 båtpenger...

PS! Det ligger in pen IF på 26 fot ute til 36K. Den har nok enda mer kultstatus, mye bedre komfort og ikke minst seilegenskaper. Til sammenligning...

Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150

Aker Yachts får amerikanske støvsugerselgere fra 70-tallet til å fremstå som moderate og beskjedne.

Det er litt av en presentasjon de har liggende på Yachtworld.com også:

Aker Yachts was founded in 2001 we are now the largest Yachtbroker in Norway. We have agents in the hole country, from Kristiansand in the south to Alta in the north.

http://no.yachtworld.com/core/byp/search_byp.jsp?country=237&subcategory=10&startPagination=0&10000

Tenk på hvordan dette selskapet er bygget. Agenter spredd over hele Norge med kontoret på kjøkkenbenken.

Det hele minner om "Tupperware" salg. Forskjellen er at her sitter andre på varelageret !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jeg undres virkelig på hvem AY's taktikk fungerer på?

Tanken har slått meg også. Slike salgsmetoder var muligens gangbare under euforien i 1986 og 20 år senere, men i dag..?

På den annen side kan jeg ikke huske å ha lest noe konkret om misfornøyde kunder. Markedsføringsmetodene derimot har vært en gjenganger siden de dukket opp på nyåret i 2011.....

Jeg kjøpte av de og er fornøyd. De har noe å lære når det handles over store avstander, men greit og ryddig hele veien underveis. Jeg fikk papirene sjekket av en advokat. Eieren er i utgangspunktet eiendomsmegler og det driver på samme måte.

Hvilket firma forholder du deg til om det skulle komme til reklamasjoner ?

Har de en slags "tabbe forsikring" ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Det hele minner om "Tupperware" salg. Forskjellen er at her sitter andre på varelageret !

Er det ikke akkurat det det er, da? For det dreier seg vel ikke om trebåter her...? :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Fantafirma i fra ende til annen, det er min erfaring. Har utdypet det i en annen tråd.

Kommentar fra moderator: Regner med at det er dette du tenker på. Ref reglene "Løse påstander av typen "Firma X er noen kjeltringer" uten videre forklaringer er ikke tillatt."

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...