Benji Svart 24.November.2024 Link til dette innlegget Svart 24.November.2024 Gabi skrev 45 minutter siden: Morsomt med sånne selgere som ikke vil ha kontakt med noen som ikke ønsker å gi det han ønsker. Dvs pruting er ikke ønsket. Nå har selger satt ned prisen fra 100kr til 80 kr per stk, og ønsker fortsatt ikke kontakt med kjøpere som ikke vil gi prisen! https://www.finn.no/374895266 He he Kanskje vi skal rotte oss sammen alle sammen å sende han ett tilbud under pris Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Jannmar Svart 24.November.2024 Link til dette innlegget Svart 24.November.2024 Gabi skrev for 2 timer siden: Morsomt med sånne selgere som ikke vil ha kontakt med noen som ikke ønsker å gi det han ønsker. Dvs pruting er ikke ønsket. Hva er det som er så morsomt med det? Alle som selger har vel en minstepris de kan akseptere, og lavere bud enn denne minsteprisen blir følgelig ikke akseptert. Derfor helt greit av selger å tilkjennegjøre denne minsteprisen med en gang, om han ikke ønsker mye dill og dall fram og tilbake med pruting, bud og avslag på bud osv. osv................ Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 24.November.2024 Link til dette innlegget Svart 24.November.2024 Jannmar skrev 5 minutter siden: Hva er det som er så morsomt med det? Alle som selger har vel en minstepris de kan akseptere, og lavere bud enn denne minsteprisen blir følgelig ikke akseptert. Derfor helt greit av selger å tilkjennegjøre denne minsteprisen med en gang, om han ikke ønsker mye dill og dall fram og tilbake med pruting, bud og avslag på bud osv. osv................ Folk på finn.no er notoriske prutere, de er værre enn jeg var når jeg lærte å prute i Tyrkia for første gang som 10åring. Jeg har skjult bruker og telefon nummer på finn annonsene mine, all kommunikasjon foregår på finn.no frem til det er en seriøs kjøper. Bare for og slippe unna mas, prutere og testpiloter Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 24.November.2024 Link til dette innlegget Svart 24.November.2024 Jannmar skrev 10 minutter siden: Hva er det som er så morsomt med det? Alle som selger har vel en minstepris de kan akseptere, og lavere bud enn denne minsteprisen blir følgelig ikke akseptert. Derfor helt greit av selger å tilkjennegjøre denne minsteprisen med en gang, om han ikke ønsker mye dill og dall fram og tilbake med pruting, bud og avslag på bud osv. osv................ I og for seg ok, men noe av poenget her var vel at selger selv senker prisen etter en stund. Påstanden om minstepris osv var jo derfor ikke helt vanntett … Jeg er enig med @Eika at det er mye rart på Finn. Selv gidder jeg ikke svare på useriøs pruting og jeg forholder meg også bare til skriftlig korrespondanse. Men det er også mange som legger ut varer til en urealistisk høy pris og skriver «ingen pruting», «prisen er fast» eller annet. Når disse selv må senke prisen etter en stund, fremstår de ikke som veldig troverdige … Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 25.November.2024 Link til dette innlegget Svart 25.November.2024 TåT skrev for 11 timer siden: I og for seg ok, men noe av poenget her var vel at selger selv senker prisen etter en stund. Påstanden om minstepris osv var jo derfor ikke helt vanntett … Jeg er enig med @Eika at det er mye rart på Finn. Selv gidder jeg ikke svare på useriøs pruting og jeg forholder meg også bare til skriftlig korrespondanse. Men det er også mange som legger ut varer til en urealistisk høy pris og skriver «ingen pruting», «prisen er fast» eller annet. Når disse selv må senke prisen etter en stund, fremstår de ikke som veldig troverdige … Folk bør få velge selv om de vil godta prutere eller ikke. Og det å sette en riktig pris er ikke alltid lett (og jeg har selv bommet der ved salg), og da bør det være greit å endre prisen, også til et nivå man tidligere har sagt man ikke godtar. Jeg har selv kjøpt nye 20 liters kanner til over 200 kr pr stk, og hvis denne selgeren kanskje tror at også hans kanner koster over 200 kr som nye så kan det hende det virker logisk å skrive 100 kr og ingen pruting. Hvis han deretter oppdager at de koster bare 139 kr som nye så vil det være naturlig å justere ned prisen man er villig til å selge for. Det kan også være andre grunner til at man ønsker å selge for en lavere pris enn før, feks om man får seg snøfreser som tar endel plass og noe må ut for å frigi plass i garasjen. Selv synes jeg det var mye å ta over halvparten av ny pris for ei brukt kanne uten helletut. Selgeren har heller ikke oppgitt hvor gamle kannene er, noe som jo er ganske vesentlig. Om man kjøper nytt så får man garanti, mens bruktkjøp er det litt verre med om det feks lekker (noe som også kan skje med helt nye kanner, men da kan de jo returneres til butikken). Det står heller ikke om man må kjøpe alle samlet eller om det går an å kjøpe enkeltvis (og om man da kan få med helletut eller ikke). Jeg har selv for noen år siden annonsert en båthenger til salgs for 4000 kr. tter noen dager får jeg en henvendelse fra en som vil gi meg 2500 kr for båthengeren. Jeg takket for tilbudet og skrev at hvis han hadde vært eneste som tok kontakt så hadde han nok fått den for 2500 kr, men siden det var 6 personer som ville gi 4000 kr så ble den ike solgt til pruteren. Men som sagt, helt ok for meg at han tok kontakt som en slags backup hvis det ikke blir noe salg til den prisen jeg hadde satt. Jeg hadde ikke skrevet noe om pruting hverken at det går an eller at det ikke går an. Jeg har selv ei 20 liters kanne fra Biltema, og det oser ikke akkurat kvalitet av den. Det virker som om den er veldig tynn, så den bøyer seg lett og vil nok ikke holde like lenge som de noe hardere og mer solide kannene jeg har fra Trio Plast, som jeg tilsammen har fylt og tømt ca 400 ganger siden 2006. Fikk tak i nye akninger og lufteventiler på Felleskjøpet uten at det kostet så mye. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.November.2024 Link til dette innlegget Svart 25.November.2024 Gabi skrev for 21 timer siden: Morsomt med sånne selgere som ikke vil ha kontakt med noen som ikke ønsker å gi det han ønsker. Dvs pruting er ikke ønsket. Hva er det som er så morsomt med det? Jeg ville heller ikke hatt masse skambud på noen dieselkanner som tilbys til noen få hundrelapper til sammen. Kjøp eller la det være. Det er begrenset hvor mye tid man som selger ønsker å bruke på et salg til 7-800 kroner. Så jeg ville gjort som selger her. Om noen vil kjøpe er det greit, hvis ikke går de enten i kjelleren eller på bosstippen. Enkelt og greit. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 25.November.2024 Link til dette innlegget Svart 25.November.2024 Tekst på tråd: Dette kan dere diskutere andre stede. Dagens Finn, spesielle båtannonser Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Teerex Svart 29.November.2024 Link til dette innlegget Svart 29.November.2024 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bellil Svart 29.November.2024 Link til dette innlegget Svart 29.November.2024 Teerex skrev for 1 time siden: Ja? I motsetning til innendørs som mine to KAD32. Der står de tørt og fint og slipper alt med vær og vind Utenbords? Hva betyr det? Foreslår at vi heretter konsekvent bruker innendørs eller utendørs 🤔 For sikkerhets skyld Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Grand Banks jr Svart 1.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2024 For ikke å snakke om innendørs motor og utendørs gir... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 2.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2024 Finnes det påhengere som er laget for innendørs bruk? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 2.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2024 23 minutes ago, index said: Finnes det påhengere som er laget for innendørs bruk? Var det ikke Se-Ray som laget båter med påhengere under dekk og motorromsluke over? det blir jo på en måte utendørs innendørs. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
index Svart 2.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2024 -morten- skrev 40 minutter siden: Var det ikke Se-Ray som laget båter med påhengere under dekk og motorromsluke over? det blir jo på en måte utendørs innendørs. Ja, det har blitt laget en del slike løsninger. Men heldigvis for utendørs bruk;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Korsfjord Svart 2.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2024 -morten- skrev 41 minutter siden: Var det ikke Se-Ray som laget båter med påhengere under dekk og motorromsluke over? det blir jo på en måte utendørs innendørs. Samme med «påhengsmotor-snekker» som Crescent Allure, Yellowboat etc. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2024 Til salgs: Swift 4.60 cabin - 2025 | FINN.no Mindre vellykket design, og hverken eller bruksmessig! Forstår ikke hva denne skal brukes til. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
index Svart 6.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2024 -morten- skrev 1 time siden:Mindre vellykket design, og hverken eller bruksmessig! Forstår ikke hva denne skal brukes til. Den skal vel brukes til å komme seg på sjøen. Praktisk størrelse til å ha på henger. Om noen faktisk har behov for en 14 fots bobåt er en helt annen sak. Jeg for min del hadde nok heller kjøpt noe større for pengene. Spesielt, men ikke spesielt pen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Teerex Svart 6.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2024 For 300 båtpenger kan man få mye spennende. Dette er ikke spennende Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
-morten- Svart 6.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2024 1 hour ago, index said: Den skal vel brukes til å komme seg på sjøen. Praktisk størrelse til å ha på henger. Om noen faktisk har behov for en 14 fots bobåt er en helt annen sak. Jeg for min del hadde nok heller kjøpt noe større for pengene. Spesielt, men ikke spesielt pen. Skjønner at den skal brukes til å komme seg på sjøen. men makan til upraktisk layout har jeg knapt sett! for det første er det en badeplattform som stjeler veldig mye plass, med akterbenk bak der er det veldig kronglete å bruke platformen. Med bordet oppe ser det trangt ut for en person. Har man lugar er det jo ofte behov for Portapotti og et sted å ha kokapperat også!? ser umulig ut å fiske fra den med den gigantiske targaen i vegen. Ikke vanskelig å rigge en seng i en Rana 15, eller Hansvik heller, og samtidig få mye mere plass og bedre ergonomi, lavere tyngdepungt og sikkert like bra sjøegenskaper på den størrelsen. Med denne type layout måtte båten minst vært 20 fot Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bellil Svart 6.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2024 Det er vel kanskje ikke en feriebåt for meg, men ser at det kan være en fin båt til sitt bruk Ta en strekk alene eller sammen nede, bade, være på sjøen, ta den med på henger, fiske skal jeg også fint klare Kanskje litt dårlig plass for å ligge og sole seg Synes den er helt innafor jeg den Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
-morten- Svart 18.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2024 Til salgs: Wiking - 1979 | FINN.no Denne Vikingen med Vikinghatt, trenger kun en liten polering, så er den bare å seile i veg med! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bellil Svart 19.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2024 -morten- skrev On 18.12.2024 at 7.19: Til salgs: Wiking - 1979 | FINN.no Denne Vikingen med Vikinghatt, trenger kun en liten polering, så er den bare å seile i veg med! Må nok regne med å bruke hele flaska med zalo, men vips så er det en flott båt 🙂 Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
hanto1 Svart 19.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2024 https://www.finn.no/mobility/item/380417087?ci=1 Luksus Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 19.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2024 33 minutes ago, hanto1 said: https://www.finn.no/mobility/item/380417087?ci=1 Luksus Absoludt ingen verdens ting på stell her! Hadde jeg fått 15000 for å henta den kunne det vært interessant å flekka av styrhuset og brukt den som fiskebåt på hytta! Den motoren ser ut som den har vært under! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
index Svart 19.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2024 hanto1 skrev for 2 timer siden: https://www.finn.no/mobility/item/380417087?ci=1 Luksus Rare bilder! Har den både en 3 sylindret Yanmar og en 6 sylindret VP? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 19.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2024 18 minutes ago, index said: Rare bilder! Har den både en 3 sylindret Yanmar og en 6 sylindret VP? Bildet med Volvo er jo en Cabincruiser, ikke samme båt en gang! Helt på jorde både prosjekt og annonse! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.