Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Styrehuset på 470 CLASSIC SPORT er så ergonomisk at det er svært behagelig å sitte ved siden av henne i løpet av flyten, men også lett kan stå ved siden av henne i løpet av flyten :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Synes denne var ganske så presis og forklarende

 

"stor fordel er høyden på den siden som er 70cm! Som gir mye mer komfort mens du svømmer i store bølger uten frykt for båten går i vannet"

 

Ser ikke hva de 70 cm har med min komfort å gjøre når jeg er ute og svømmer i store bølger. Min eneste frykt for båter som går når jeg er ute og svømmer er at de skal komme for nærme. :tongue:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Er det bare meg, eller er det noen gramatiske feil i denne annonsen? + en del andre ord

 

feks.

 

To bak skinner <br style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; ">En lampe hvit topp av linjen <br style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; ">2 akterspeilet beskyttere <br style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; ">En gummi drivstoff linje vakt <br style="font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; ">En rattet

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

mariner 2009 mod noe sier meg at denne er det lurt å holde seg laangt unna

 

Hehe! Denne motoren er jo alt annet enn ny i 2009. Mariner motorer fra 2009 så ikke slik ut. Båten ble kaputt, så han selger motoren pga det? :thumbsup:

 

P.aas: Jeg tror det kan være lurt å hjelpe til med å kalibrere loggen på båten ja! Da må det være første gang jeg har sett en planende seilbåt i såfall... :smash:

Link to post
Share on other sites

noe sier meg at denne er det lurt å holde seg laangt unna

2009-modell? javisst. Den er nok heller fra 1995 eller deromkring.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

P.aas: Jeg tror det kan være lurt å hjelpe til med å kalibrere loggen på båten ja! Da må det være første gang jeg har sett en planende seilbåt i såfall... :smash:

 

Aldri sett en planende seilbåt?!?

Verdens raskeste båt rundt jorden er en seilbåt og snittfart på rundt 30 knop.

Vi har toppet på 20,2 knop med vår båt, men at den skrogformen der planer, TVILSOMT

Link to post
Share on other sites

noe sier meg at denne er det lurt å holde seg laangt unna

Jeg sendte epost til selger, og fikk underlige svar :wink:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Aldri sett en planende seilbåt?!?

Verdens raskeste båt rundt jorden er en seilbåt og snittfart på rundt 30 knop.

Vi har toppet på 20,2 knop med vår båt, men at den skrogformen der planer, TVILSOMT

 

Jeg tviler ikke på at seilbåter kan gå raskt, men det var en spøk fra min side om at jeg aldri har sett en seilbåt plane. Jeg veit at ikke en seilbåt brått kommer planende, men jeg synes det var litt å ta i at de seiler rett som det er i 20 knop. Så skriver han at matematisk skrogfart er på 8 knop. Men drøye 12 knop raskere enn matematisk skrogfart er relativt mye.

Men ikke misforstå meg, jeg veit seilbåter kan klare godt og vel 20 knop, men at dette er en fart de ligger i rett som det er synes jeg er å ta i litt.

Link to post
Share on other sites

ja :lol: , vi har hatt vår båt over 20 knop 2 ganger. Blåste da rundt 15 M/S i krappe høye bølger, hadde aldri reklamert dette i en annonse og iallefall ikke på den måten han fremstiller det. Det er ikke vanlig for noen seilbåter av denne typen å cruise rundt i 20 knop.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...