Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Litt klønete formulering kanskje?

 

Men litt rart at en seiler med så avansert garderobe skriver "seile i 20" i stedet for "surfe". For det handler mer om å surfe enn å plane tror jeg :smiley:

 

Jeg har surfet i 13 knop en gang med min båt og et par ganger over 10, en Bavaria 36 som de fleste vil kalle campingvogn på sjøen. Elsker den vogna forresten... :sailing:

 

Syntes det var en vanvittig opplevelse, så 21 knop må være helt rått...

Link to post

Det er solide skrog i disse gamle båtene :thumbsup:

Løsningen med utedass var fin, og nydelig trearbeid :wink:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Var det jeg også tenkte når jeg så det. Men som du ser så er det en overgang (slange) der rørene samles. Så jeg kan ikke skjønne annet enn at det faktisk er to rør med vann imellom.

Kunne vært intr. og hørt hvordan man produserer slike, går vel ikke an å bøye begge på én gang så da må det vel være et puslespill av rette og bøyde rørbiter som er sveiset sammen.

Link to post

Det kan være slik at det er to rør, og måten de er bøyd på må være at når innerrøret er på plass så fyller man finsand i mellom innerrøret og

ytterrøret. Når røret blir plassert i rørbøya og en starter å bøye ytterrøret så vil innerrøret følge med og få samme profil som ytterdelen,

deretter tømmer man ut sanden som er brukt og sveiser fast innerrøret med avstandstykker til ytterdelen i hver ende.

Dette er den eneste fremgangsmåten jeg kan tenke meg at det kan utføres,men det er mulig jeg tar feil.Kanskje "Volfro" kan

ha en god forklaring på hvordan dette gjøres.

Redigert av Verado (see edit history)
Link to post
Legg spesielt merke til hva som skrives om motoren............

Nyoverhalt? Nyovermalt. Overhaling burde vel ikke være nødvendig.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Er ikke det rimelig skummelt "Ingar" å kjøre vann i eksosmanifoilen så nær eksos portene ?? men det ser ut til at det er tilfelle,eller hva??

Jeg tror de kjører vann rett inn i eksosen, doble rør virker da vrient.

Men da bør det jo være ei tidsstyring som gjør at vannet stopper i god tid før motoren.. ellers renner det jo vann inn i motoren :confused:

 

mere teknisk her http://www.ilmor.com/en/marine/performance/

 

http://www.myboatsgear.com/mbg/product.asp?prodID=2368

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Noe utenom det vanlige..: http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=33067029

 

De header/rise'erne, er det doble rør med vann imellom?

Kanskje du finner svaret her http://www.custommarine.com/pdf_docs/CMI-catalog-lo.pdf

Ilmore bruker CMI headers.

 

At Ilmor hadde sitt eget drev visste jeg ikke http://www.ilmor.com/en/marine/performance/INDY-stern-drive.aspx

 

stern-1.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Jeg ville definitivt ha foretrukket et bilde av det annonserte objekt isteden :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...