Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Hvem fanden bruker 400.000 på en oppblåsbar lekebåt...

 

jeg skjøner ærlig talt ikke at det går an å montere ankervinsj baug og hekkthruster på en 16 fots gummibåt! en 40HK kan jo neppe lade nok strøm til å forbruke disse komponentene! Da jeg var i Marinen på MTB hadde vi hverken baug eller hekk thruster på en 36meter lang båt og 160 tonn. En skøyteeier med semidiesel hadde nok ledd godt av denne farkosten! Dette er ikke ment som håning ovenfor eier, men i mine øyne helt ulogisk og veldig overkill utstyr i en liten lettmanøvrert båt!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Nå var vel denne båten en slags "showbåt" for utstyret med tanke på at han jobbet med disse produktene?

 

Om ikke.. veldig overkill.. Jeg fnyser litt selv når jeg ser 20 fots daycruisere med baugpropell..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

bare på trass skal jeg aldri ha baugthruster.. tror jeg :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Og vi så jo tydelig forskjellen på gamle Oslo-klassen og nye Nansenklassen de F. Nansen kom til Oslo for første gang... Oslo la til med tauebåt, mens Nansen skled fint til kai selv uten problem...med ett mannskap med begrenset erfaring med skuta...

Link to post
Share on other sites

Jeg var om bord i Osloklassen 11 måneder. Vi seilte både til Danmark, England, Skotland og hele norskekysten opp til Honningsvåg. Det ble kun rekvirert taubåt ved 2 eller 3 anledninger da det enten var ekstrem vind eller så trangt at risikoen ble for stor. Utrolig hva en får til med å gå inn og ut på spring!

Link to post
Share on other sites

Den Summerdreamen var veldig retro i interiøret da. Mulig at han har fått med seg at 70-tallsfargene er i vinden på interiørfronten og dermed forventer at noen vil betale noen hundre tusen ekstra for det. Den båten ville ha kledd orange kalesje for å matche interiørfargene. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

håper det er mer enn et vaffelhjerte da :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

tipper den har enorm våt flate og vannmotstand :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...