Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

http://www.finn.no/f...nnkode=37976531

 

Denne er vel noe av det merkeligste jeg har sett i denne tråden.. Men den er sikkert praktisk:)

 

Noe av det styggeste av overbygg jeg har sett, men prinsippet med torpedoer er sikkert genial for stabilitet og den er sikkert lettdrevet.. lit skeptisk til tannreimoverføring til propeller. Jeg har en kompis som er fra stedet der den ble bygget. Dolmøya på Hitra. dem holdt på i flere år for å bygge den

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

men finnes det noen statistikk som sier hvor stort andel av de som er interessert i personer av eget kjønn også er båtfolk ? Evt. folk i båt.

 

Tror ikke det er noe mer eller mindre blant båtfolk. Av de jeg kjenner så eier noen båt selv, andre er vokst opp med båtferier med mor og far og kjøper kanskje båt selv en dag, noen har ikke relasjon til båtliv i det hele tatt osv. Er jo helt vanlige folk dette så det er vel neppe noen grunn til at det skulle være forskjeller etter om de eier båt eller hytte eller småfly osv.

 

Men kanskje det er fordelt etter båttype, feks at daycruisere egentlig er båtverdens svar på "frisørbil", dvs at alle med daycruisere er homser som cruiser rundt langs kysten etter ekte seilgubber med skjegg, islender og støvler :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Ikke engang nesten båt eller i nærheten av maritimt, men syns det var såpass morsomt om han sitter å klør seg i huet og lurer på hvorfor han ikke får solgt denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37408056 - Noen andre som ser det?

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Noen andre som ser det?

Hehe... Hadde sikkert vært kjekt å oppgi telnr når man ikke svarer på mail....

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Har hørt slike livbåter ruller mye i sjøen, noen som har erfaring?

 

Jobbet for å realisere et tilsvarende prosjekt på begynelsen av 90-tallet med en utrangert livbåt fra produsenten på Tromøya. Andres påstander om at slike skrogformer er lite behagelige i mye sjø, fikk meg til å droppe prosjektet.

 

Link to post
Share on other sites

Kanskje noen har sett denne før :) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38318884

 

Det har iallefall jeg... Jeg såg på den for litt over 2 år siden... Da stod den i 600 og noe. Etter nå lang tid, er den nede i 275 og eieren har tydeligvis ikke fått tid til å gjøre de tingene han skrev i annonsen for 2 år siden. Annonseteksten er presis den samme, og han har ikke enda fått satt på større ekspansjontank til kjølesløyfa og vvb.. :) Kanskje han skulle hive seg rundt å få fikset de tingene og reklamere med at: NÅ er det fikset :)

 

Det synes jeg er litt festlig :)

 

Nå må jeg også få tilføye at jeg håper at han får solgt snart og at det går til det beste for ham :)

Link to post
Share on other sites

Jeg har en liten drøm om å bo i en stor og fin bobåt en gang i fremtiden.

Om jeg hadde hatt nok penger og tid til å gi den ei skikkelig oppussing, så hadde det fristet kraftig å slå til på Farmand 1

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Lit synd å se en så flott skute bli totalt ødelagt innvendig! De fleste slike "husbåter" er utrolig smakløst innredet uten noen form for mål og mening. En stil som er hverken eller. Veldig rotete tekniske løsninger. slike damer fortjener bedre etter min mening! sikkert et bra utganspungt for en som vil restaurere den å få lit maritim stil innvendig og sikkelige tekniske løsninger, men da blir jo skuta kostende vesentlig mer!!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Forsåvidt enig med deg der -morten-.

Men på den andre sida så synes jeg det er bedre at de blir (kanskje litt smakløst) ombygd og overlever, enn at de forfaller og forsvinner.

Ideellt sett så burde innredningen vært gjort i stil med alderen til båten og med moderne innslag (vaskemaskin etc) skjult. Det tror jeg kunne blitt ett ganske bra kompromiss. Meeeeeen madammen har vel desverre vetorett når det kommer til innredning og sånt....

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...