Retox_93 Svart 23.Februar.2013 Del på Facebook Svart 23.Februar.2013 (redigert) Så denne på finn Nordkapp ombygd til vannnjet med rover alu blokk. Har aldri sett rover v8 i båt før. Tror dere det er holdbart? Sjesker litt på den . http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39740928 Redigert 23.Februar.2013 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 23.Februar.2013 Del på Facebook Svart 23.Februar.2013 Den har ligget ganske lenge så er sikkert prutbar;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Teerex Svart 23.Februar.2013 Del på Facebook Svart 23.Februar.2013 Om motorn starter og går så er jo bare den verdt mere enn pengene ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
-morten- Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Om dette er en Rover bilmotor som er satt rett i båt tror jeg nok den får et kort liv i 50 knop! Rover var ikke akkurat synonymt med kvalitet på 80-90 tallet! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Retox_93 Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Er vel kanskje en grunn får at man ikke ser rover v8 i båter ofte Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 (redigert) vet ikke om det var noen spesielle problemer med selve motorene, disse skal være greie. til bilbruk iallefall. Noe annet blir jo å konvertere til båtbruk med dertil dimensjonert kjøling. Denne motoren stammer fra tidlig på 60-tallet da Buick "revolusjonerte" V8-verdenen der borte med en lettvekts 3,5 liter (215 cid) V8 i alu. De gikk i midlertid bort fra motoren etter et par år pga. problemer med datidens støpeteknikk. "The Buick 215's very high power-to-weight ratio made it immediately interesting for automotive and marine racing" Rover var tidlig ute med å skaffe seg denne og videreutviklet den etterhvert i bl.a. Range Rover, og dette er jo biler som har gjort tjeneste som ambulanser osv. Så de faller ikke fra hverandre av seg selv ;-) "Rights to these engines were purchased by the British Rover Company and used in the 1967 Rover P5B that replaced the 3 L straight six Rover engined P5. Throughout the years, the Rover Co., which became part of British Leyland in 1968, and its successor companies constantly improved the engine making it much stronger and reliable. Capacities ranged from 3.5-5.0 L (215 to 307 in³). This engine was used for V8 versions of the MGB-GT known as the MGB GTV8. This came straight from the MG works at Abingdon-on-the-Thames. Rover also used the engine in the 1970 Range Rover which saw the engine successfully returning to the USA after the Range Rover's 1986 introduction" Redigert 24.Februar.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Folk I Båt Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Man skal sette et stort skille mellom selve motoren og de bilene som den sto montert i. Det var var stort sett noe herk som rusta bort og/eller ramla sammen rundt motoren, som gikk like fint. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Enig med de ovennevnte, bra motorer i vertfall i biler - noe problemer med 60-talls kjøleveske som ikke var beregnet på aluminium. Men jeg har aldri vært borti i en V8 som bruker lite drivstoff, så jeg er redd det kommer til å gå noen liter i timen der..... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 vassjeten drar vel litt ekstra men i en så lett båt trenger man jo knapt å ha over tomgangsturtall for å holde den i plan. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Retox_93 Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 (redigert) En god ting er vel at Aluminium tåler saltvann godt. Ut ifra finn.no ble de laget mellom 1996 - 2002 ? men motoren i nordkappen er jo sugemotor ? Syntes den ligner mere på 3.5 litern = in 1996, Land Rover enlarged the Rover V8 to 4,552 cc (277.8 cu in). The bore remained the same size as the previous 4.0 at 94.0 mm (3.70 in), Production of the 4.6 ended at Solihull, UK, in 2002. The final version, used in the Range Rover, produced 222 hp (166 kW) at 4,750 rpm and 300 ft•lbf (407 N•m) at 2,600 rpm. The last mass-produced application of the Rover V8 was the Land Rover Discovery, up until the vehicle was redesigned in 2005. It is still used by some hand-built sports cars built by some independent manufacturers. Redigert 24.Februar.2013 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Alle er sugemotorer.. men du mener kanskje forgassermotor? det blir litt enklere i en båt med forgasser, slipper mye elektronikk og duppeditter som kan feile i et maritimt miljø. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Retox_93 Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 ja sant nok, Forgassermotor suger vel bensin selv, mens innsprøytning må ha egen bensinpumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 (redigert) en båtmotor går på stabile turtall så noe av innsprøytningens fordeler har vel mindre nytteverdi, dersom forgasseren er korrekt justert. bensinpumpe må vel begge ha, litt avhengig av tankplassering kanskje. men innsprøytningen må ha høytrykkspumpe og diverse sensorer og greier. Redigert 24.Februar.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bearded Beast Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 ja sant nok, Forgassermotor suger vel bensin selv, mens innsprøytning må ha egen bensinpumpe. begrepet sugemotor viser til luften, ikkje drivstoffet. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 Da har e misforstått Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 24.Februar.2013 Del på Facebook Svart 24.Februar.2013 En sugemotor mangler trykkmating (turbo eller kompressor), og må derfor suge lufta selv. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
-morten- Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40080526 400 for denne var vel kansje ør litegranne optimistisk! Jeg kunne ikke levd med et sånt teknisk opplegg i en båt! En møbelsnekker tror jeg ikke hadde satt så veldig bra karakter på den innredningsjobben! Skriver ikke dette for å håne selgeren altså! Men om man tror denne båten er mye verdt i penger så er man nok ikke helt på nett! Her er det lite av verdifult uststyr Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Herman Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Noe arbeid gjenstår Det er ihvertfall ikke å overdrive... Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
tomeriks Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Den kan ikke være verdt noe. Kun selvlagde løsninger osv.. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Fyttigrisen...... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 kanskje en null for mye ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Fiks Svart 28.Februar.2013 Del på Facebook Svart 28.Februar.2013 Ikke ukjent problem med enkelte selvbyggerbåter, totalt spill av arbeidsinnsats og penger på grunn av tvilsom arbeidsutførelse og mangel på salgbar design. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Trearbeidet inne i båten er av så dårlig utførelse at eneste utvei er å sparkle/pusse og male... Retningen i treverket går i hytt og pine... Nei ikke pent.. Så i mine øyne (om jeg skulle være ute etter ett slikt prosjekt) er alt arbeidet som er gjort så langt verdiløst for meg... Om det skal bli fint inni denne båten må faktisk alt ned igjen... 40.000 er vel mer riktig verdi på denne... Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40080526 ! Men om man tror denne båten er mye verdt i penger så er man nok ikke helt på nett! Her er det lite av verdifult uststyr. Eieren må ha urolig mage. 600 liter septiktank!!! Fritt for ikke å være i nærheten når den skal tømmes. Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 1.Mars.2013 Del på Facebook Svart 1.Mars.2013 Septiktanken er da ingenting å snakke om : - Ankermaskin montert forut 1000m med anker. SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.