Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

høy kilopris iallefall.. jeg er sikker på at en så svær båt veier mere enn 5,5 tonn.

men sikkert 100k i prutningsmonn ;-)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hva mener dere kan være riktig pris på denne basert på at den ser sarv ut på bildene i alle fall. Ser ut som alle overflater på fikses, og dersom motoren er like godt holdt som resten av båten er kanskje den et risikoprosjekt. Men kan være et greit prosjekt dersom prisen er riktig....?

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35202592

Link to post
Share on other sites

Skarpnesen trenger omfattende restaurering som kommer til å koste MANGE penger i tillegg til masse jobb. Båten ser gjennomgående herjet ut og bærer preg av manglende vedlikehold. Motoren ser også ganske sliten ut selv om skinnet kan bedra. Hvis du ikke er motorkyndig selv eller har noen i din omgangskrets som er det, hadde jeg droppet dette prosjektet. Ny motor koster mye mer enn prisforlangende for båten. Hvis du derimot kan mekke motor selv så er det et ok prosjekt som fort kan ende opp i en flott båt, noe jeg mener Skarpnesen er. Det er imidlertid verdt å merke seg at Skarpnes 30 er litt "våt" og ligger ganske høyt på topp 10 listen over de snekkene som ruller mest, men denne har jo hardtop så du slipper å bekymre deg så mye for å bli våt. Prisen derimot må ned. Selgeren har dårlig tid og forsvinner ut av landet, det er to gode argumenter for å legge inn et lavt bud. Jeg hadde startet på 100 000.-.

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Link to post
Share on other sites

Blir nok vel mye jobb med den Skarpnesen ja. Men til riktig pris går det jo an. Jeg tenkte også at rundt 100K eller i underkant kan være riktig pris.

Trenger ny kalesje, grundig vask og som sagt så ser alle flater slitte ut. Alt som må gjøres + at fruen sikkert setter liten pris på at jeg blir jobbende med en båt hver kveld...Da sier vel svaret seg seg selv. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Driver nå med vår egen Skarpnes, gjør egentlig det meste av det som må gjøre med den som ligger på Finn, det er myyyye jobb å få det strøkent igjen, jeg er heldig og har en møbelsnekker i familien, hvis jeg ikke hadde hatt det så hadde jeg ikke hatt baller til å gå på jobben i det heletatt!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

ja bare å sette inn en brikke så øker motorkraften med 140HK! Da hadde dem nok vært montert for lenge siden! I en motor så er det mange komponenter som skal fungere sammen, og skal man øke motorkraften prosentvis så mye så må det nok lit flere justeringer til..Nå er nå ikke disse D seriene kjendt for å være de mest driftsikkre i utgangspungtet heller!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

470 hk på et drev høres da litt voldsomt ut. Forøvrig tåler nok motoren det, for det tas ut ca like høy litereffekt av f.eks. den nye Yanmar V8 370 hk og CMD Mercruiser QSD 4,2 350 hk

Men drevet tåler neppe effekten eller momentet så bra. Største D6 drevmotor inntil 400 kom nettopp var jo 370, altså 100 hk mindre.

Største akslingsmotor D6 er jo 435 hk.

Men å chippe opp (dvs. omprogrammere) D6-330 drevmotor til 370 eller 400 hk ville jeg nok ikke ha særlige betenkeligheter med, iallefall med dobbelinstallasjon der man ikke trenger å presse motorene så mye (og evt. etter at 5 årsfristen er utløpt). Bl.a. her http://norskmotorkompani.no/index.php?name=MARINE1%2FVOLVO_PENTA_D3_D4_D6.html

 

Imidlertid er det jo flere måter å "chippe" på. Måten med ekstern powerbox som kobles til på en eller annen måte liker jeg ikke, og den er omdiskutert.

Derimot ekte omprogrammering med parameter som tilsvarer Volvos egen software blir noe helt annet.

Faktum er jo at flere hk-trinn kan være helt identiske, kun software som skiller. Da er det ingen spesiell risiko forbundet med det.

Så gjelder det å finne motorvarianter som virkelig er identiske teknisk sett før man omprogrammerer, om det nå er VP, CMD, Yanmar eller andre.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

et lite kurs i stavemåter.. kulturuke.. ulturkuke? http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=40369596

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

kan da umulig være gunstig plassering.. dessuten så skal selger flytte til varmere strøk, han er lei av frost og snø ;-)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

noe stiv pris for delvis ubestemmelige gamle deler http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=40281563

 

63_1661358354_xl.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...