Jump to content

2-komponent polyuretan som motorlakk?


FjordHT

Recommended Posts

Hva tror dere om 2-komponent polyuretan som motorlakk, sammens med zink-grunning?

Produktene jeg tenker på:

http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretan/

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Rustbeskyttelsesprimer/

 

Hva tror dere som kan litt om dette? Evt noen som har forsøkt noe liknende?

 

Ingen "liker ikke biltema" kommentarer, takk.

Link to post
Share on other sites

Min tidligere erfaring med slike "rustetere", som skal danne rustet til kjemisk metall og liknende er at det er dårlig sort.

Er det noen som har testet noe slikt over lengre tid med godt resultat?

 

Tror jeg går for sinkgrunning da primeren ikke hjelper stort dær det er begynt å ruste. Så får vi se over tid hvordan dette blir å holde seg.

 

Hva tror folk om polyuretan som toppstrøk?

Link to post
Share on other sites

Takker Honduras.

Håper noen da kan komme med litt meninger om det planlagte toppstrøket :)

 

Tror jeg tar en "RÅ SJANGS" og maler blokka offwhite :yesnod:

Blir vel ikke å se mange hvite "rød blokker" rundt om, men tenker det er en praktisk farge som gjør det enkelt å se lekkasjer osv. Tror også det kan bli "pent" og se ryddig ut i kombinasjon med litt andre farger rundt om.

 

Eller kanskje jeg skyter skivebom og står slik :headbang: hele sommeren :tongue:

Link to post
Share on other sites

Hvitt er ingen praktisk farge med tanke på rust, det skal nesten ingenting til før motoren ser heller sliten ut. Jeg ville heller gått for en farge i nærheten av originalen.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...