Jump to content

dykkerutstyr som selges.


Ulv I

Recommended Posts

beklager, men fant ikke noe kategori for dette på marked, kjeller og loft var maks 1000,- så jeg prøver meg her..

 

Komplett dykkerutstyr til mann 1.80, 100kg, computer, 2 single flasker (232 + 300 bar flasker, siste var ny i sommer.. neopren tørrdrakt med nye mansjetter i fjor.. Vest med integrert bly, pga hjereneblødningen selges dette, helst komplett kom å ta en titt på det.

service på ventilsett osv i fjor..

 

Det er bedre om det er noen der ute som vil kjøpe dette å bruke det mens det fungerer så bra som det gjør, da innen jeg får dykke igjen er nok utstyret forfallent og må skiftes igjen.. :( det er trist å selge det, men har ikke noe valg.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

hei ville lagt det ut på dykkesiden.com da blir det nok solgt rimeligt kjapt... alltid solgt og kjøpt utstyr der. stedet for røverkjøp og rask omsetning av brukt til ok pris.

 

-Pluss med den siden er mange potensielle kjøpere og stor omsetnning av utstyr.

-Minus med salg der er at det er folk fra alle landets deler som alltid vet hvis du får nytt utstyr/komponenter til rimelig lik pris et sted...så hvis man prøver å selge opp mot nypris så blir man fort jekket ned til markedspris der...

 

Dykkesiden mot finn.no kan man nok få solgt for litt høyere pris over sikt på finn men størstedelen av de seriøse dykkerene er å treffe på dykkesiden så der er et salg bankers... :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Har null greie på dykking, men på nettsidene til Norsk Oljepionerklubb som jeg er webmaster for, har jeg et bilde av en dykker i full "rustning" da han jobbet med undervannsarbeider på boreplattformen Ocean Traveller i Stavanger i 1967. Brukes slikt utstyr fremdeles?

 

diver1.jpg

Randall Green fra Louisiana.

 

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Siste nytt er stive dykkerdrakter som gjør at man kan puste luft med overflatetrykk, og dermed unngår alle problemene med nitrogenmetning i blodet og påfølgende dekompresjon etc.

 

image1.jpg

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

 

 


Siste nytt er stive dykkerdrakter

Det er nok ikke noe nytt, allerede på 30-tallet var slike drakter i bruk:

tritonia.jpg

Mest kjent er "Jim" som ble utviklet på 60-tallet og brukt i flere tiår over hele verden.

FB3016.jpg

Ellers trodde jeg at tungt hjelmdykkerutstyr, slik Lars omtaler, fortsatt var vanlig på stasjonære jobber der man beveger seg som om det var på land, mao uten svømmeføtter?
Link to post
Share on other sites

den beste dykkeopplevelsen jeg har hatt var å dykke fra liveaboard tur til egypt.. der gjorde mannskapet all jobben med utstyret og man gikk i vannet rett fra båten, og ble henta av zodiaker.. kommer til å savne det, men lever i håpet på å få oppleve det igjen.. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Det er nok ikke noe nytt, allerede på 30-tallet var slike drakter i bruk:

Ser aånn ut, ja. Jeg så den Nuyten-drakta i et TV-program der det ble framstilt som noe nytt. Det var kanskje dybden som var det nye, da. Den fra 60-tallet kan kanskje ikke gå ned til 200m?

 

Edit: joda, testdykk til 121 m og tankdykk til 300m står det i linken. Ok, da var det vel TV-kanalen som var dårlig informert :diving:

Redigert av Sjøtunga (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

den beste dykkeopplevelsen jeg har hatt var å dykke fra liveaboard tur til egypt.. der gjorde mannskapet all jobben med utstyret og man gikk i vannet rett fra båten, og ble henta av zodiaker..

Ikke noe tvil om at det er behagelig dykking. :diving:

 

Det jeg savner på slike turer i forhold til å dykke her hjemme er å kunne ta opp litt ferske råvarer til et måltid. Fare for at man hadde fått litt skjeve blikk fra dykkelederen hvis man hadde dratt fram en kniv og stukket en murene til middag :giggle:

Link to post
Share on other sites

er vel ikke lov å dykke med kniver eller hansker i rødehavet, og det er et eget politi som er til for å beskytte revene og dyrelivet i rødehavet, og der kan man bli strengt straffet for å ta med koraller eller dyreliv...

men ombord i båten fikk vi servert fisk fra rødehavet, da av arter som er lovlig å fange..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Har fått endel kommentarer gjennom årene fra folk som har bivånet forberedelser til dykking... "At dere orker"... :smiley:

Jeg ga opp dykkingen i Tyskland pga dette. Et helvete av forberedelser, bilkjøring og etterarbeid for 30-60-minutter dykking i kjedelig vann.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...