Jump to content

Konvertering fra vannjet til drev

tsb

Recommended Posts

Etter at du er ferdig med å støpe setter du på noen arbeidslys med passe avstand, ingen ulempe om du varmer lufta også ,men arbeids 500w virker veldig bra.

Dessverre kommer det innimellom gode råd også noen dårlige.

Dette er ett særdeles dårlig.

Og hvorfor det?

Jo, fordi polyester krymper under lenkeprosessen. Å tilføre varme som stråling medfører at yttersjiktet herder først og dermed også krymper først. Dette vil gi spenninger i materialet og svekke betydelig.

Alt man bruker av materialer til slike jobber skal holde samme temperatur.

03042011401.jpg

Måtte lette litt på hekken for å se hva som skjulte seg under.. dette var ikke bra!!!

03042011402.jpg

Får ta en nermere titt på andre siden og vell..

03042011404.jpg

Ikke stort bedere her.

03042011403.jpg

Vet ikke om jeg skall dra dette med finer i båt noe videre, men kan i hvertfall bekrefte at finer og vann ikke hører sammen..

03042011405.jpg

Glassfiberen virket tørr og fin men det som lå gjemmt under var ikke mye bra..

03042011406.jpg

Nå burde det vere nokk plass til å støpe ordentlig igjenn her.. Blir god plass til motoren også...

Har begynt å skjære ut bak plata.. vekk med finer og inn med divinicell. blir litt mere job en forventet men tror ikke jeg taper så veldig mue tid på dette.

Uansett blir det godt å sove trygt på natta og ikke bekymre seg for et halveis akterpeil.

Kommer til å forsterke med 7mm aluminium innerst burde tåle litt da!

Ble litt skremmt da jeg la snitt i høyre hjørne bak.. så fort jeg hadde fullført snittet glapp hele plata med ca 5mm.

Var nok rette avgjørelsen å legge nytt her..

• 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...