Mulligan Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Etter at du er ferdig med å støpe setter du på noen arbeidslys med passe avstand, ingen ulempe om du varmer lufta også ,men arbeids 500w virker veldig bra. Dessverre kommer det innimellom gode råd også noen dårlige. Dette er ett særdeles dårlig. Og hvorfor det? Jo, fordi polyester krymper under lenkeprosessen. Å tilføre varme som stråling medfører at yttersjiktet herder først og dermed også krymper først. Dette vil gi spenninger i materialet og svekke betydelig. Alt man bruker av materialer til slike jobber skal holde samme temperatur. Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 3.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Måtte lette litt på hekken for å se hva som skjulte seg under.. dette var ikke bra!!! Får ta en nermere titt på andre siden og vell.. Ikke stort bedere her. Vet ikke om jeg skall dra dette med finer i båt noe videre, men kan i hvertfall bekrefte at finer og vann ikke hører sammen.. Glassfiberen virket tørr og fin men det som lå gjemmt under var ikke mye bra.. Nå burde det vere nokk plass til å støpe ordentlig igjenn her.. Blir god plass til motoren også... Har begynt å skjære ut bak plata.. vekk med finer og inn med divinicell. blir litt mere job en forventet men tror ikke jeg taper så veldig mue tid på dette. Uansett blir det godt å sove trygt på natta og ikke bekymre seg for et halveis akterpeil. Kommer til å forsterke med 7mm aluminium innerst burde tåle litt da! Ble litt skremmt da jeg la snitt i høyre hjørne bak.. så fort jeg hadde fullført snittet glapp hele plata med ca 5mm. Var nok rette avgjørelsen å legge nytt her.. Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 10.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Da var endelig allt av finer fjernet fra akterspeilet. Fuktigheten fra fineren i skottene har trukket ned i skroget og laggt seg mellom lagene så da er det bare å få det vekk. her skall det bli tørt og fint ja! Prøver ut litt alternativer til alll denne slipingen. Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 16.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2011 (redigert) Sånn da var båten "Hel" igjenn. Godt å bli kvit kjeller døra Kranglet litt med bunn biten men nå skall den vere på plass. Gaffa tape kan brukes til så mangt! En God Påske nå så er akterspeilet på plass. Redigert 16.April.2011 av tsb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 26.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 Litt etter litt Første biten med Divinicell 250 på plass... Sitér dette innlegget Link to post
tsb Svart 31.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2011 Divinicell over hele. Transom montert, Støpt Kasser på sidene samt tilpassing av motorfeste blelker i gulvet. Utenfra med transom på plass. og da var vel selve konverteringen i boks.. Takker for alle gode tips under veis. resten av prosjekktet kommer på den andre lenka. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.