Jump to content

BP-treff Sunnmøre 2011.


Eureka

BP-treff sunnmøre 2011  

46 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Kom til at det er like greit å fyre igang en tråd nå, så vi sunnmøringer her på BP kan diskutere et BP-treff til sommeren.

 

Først og fremst tenker jeg det er hensiktsmessig å lodde stemningen, med meningsmåling, for et treff. Samtidig kan vi begynne å foreslå sted for treffet. Kom da med forslag og litt beskrivelse av stedet, fasiliteter og kapasitet. Eventuelt hva du synes er greit å ha av fasiliteter for et slikt treff? -butikk, kro, strøm, vann, badeplass..

I og med at det er medlemmer her fra sunnmøre med båter i de fleste kategorier, synes jeg vi skal ta høyde for diskusjon om lokalisering mtp at flest mulig har mulighet til å delta.

 

Skal det være noe program for treffet?

-foreløpig tar vi det hele litt uoffisielt og på tankemyldringsstadiet.

 

BP-medlemmer fra andre steder i landet er selvfølgelig også velkommen til å delta på treff under deres ferd langs kysten i sommer :) Det vil jo være en genial måte å tilegne seg kunnskap om ukjent farvann :)

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er nok andre som har bedre kjennskap enn meg over steder som egner seg. Et dilemma for oss her på kysten er avstanden til et treffsted og skal en få med seg flest mulig må vel stedets beliggenhet bli plassert midt på treet av Sunnmøre. Stedet bør ha muligheter for å legge til eller ankre opp for større båter samt dybde nok. Fasiliteten du har nevnt er vel av mindre betydning dersom det er treffet en først ønsker seg.

 

Hva med Akvariet v/Ålesund...

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Alens er ikke dumt.

 

Ellers har vi jo Øye i Hjørundfjorden, passe lang avstand fra Ålesund og omkringliggende steder.

Seilerhytta i Langevågen( Borgundfjorden) men svært kort avstand for oss som holder til i fjorden her, rekker knapt å få varme i motoren. :)

Lille Kalvøy i Ellingsøyfjorden, nord for Ålesund.

Ikornes i Sykkylven. Kanskje den plassen med mest komplett tilbud for liten og stor.

 

Etter hva jeg har hørt skal det i år åpnes ny gjestebrygge på Bjørke, innerst i Hjørundfjorden. Hadde jo vært spennede å åpene med en helt ny plass :)

Link to post
Share on other sites

Etter hva jeg har hørt skal det i år åpnes ny gjestebrygge på Bjørke, innerst i Hjørundfjorden. Hadde jo vært spennede å åpene med en helt ny plass :)

 

Det stemmer. Den skal snart vere ferdig, og er eit nytt reisemål. Dei som byggjer ut håper på gjestebåtar, så eg synest vi skal gje dei ein sjanse til å få ein god start.

Ligg sentralt mtp. Ålesund og omeign også. Ligg også nær Trandal og Sæbø, om nokon vil ta ein avstikkar. Forøvrig er hotellet på Sæbø nedlagt per dags dato i påvente av nye eigarar.

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Litt info for dei som ikkje kjenner til Bjørke Marina:

Og hvor ligger Bjørk ? Hater slik info som kun er rettet mot lokalkjente :headbang:

 

Opplever dette flere ganger i lokalavisa fra egen kommune. Noen av oss kom rekende på ei fjøl og det tar tid før en er lokalkjent.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Glimrende med link, Steinsvik. Da var det hold i ryktene. Selv har jeg bare gått inn til Sæbø og Øye, flere ganger, men aldri tatt meg tid til å gå inn til Bjørke. Ser at det satses bra inni i Bjørke og etterhvert kommer det vel mere info om gjesteplasser. Det er jo et meget godt alternativ. Mener jeg brukte omlag 45 minutter fra Vegsundet og inn til Øye i sommer, og det er vel bare litt lenger inn til Bjørke.

Link to post
Share on other sites

@Steinsvik.

Du viste et bilde fra ett sted du var for et par somre siden - hvor var dette ? Ei flytebrygge og muligens en øy/holme du lå ankret mot. Så jo idyllisk ut.

 

Er det noen steder inne i eller rundt Dragsundet som egner seg ? Kort avstand fra nord og sør. Går jo ut fra at dette burde tilgodeses de som kommer fra nord for Ålesund.

 

Og en trenger ikke alltid landfeste da vi kan fortøye i stjerneformasjon bort fra land med ankrene ute fra noen få båter.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jawik: Det er Raudøya ytterst i Ørstafjorden. Øya er eit naturreservat, og kommunen har lagt ut ei flytebrygge og eit sett opp eit utedo der. Det fins benkar og bålplass på land, som høver godt til grilling og pilsing i solnedgang :cheers:

Flytebrygga har plass til kanskje fire båtar om ein ligg longside kvarandre. Max djupn for seglbåtar er kring 170 cm ved flytebrygga. Det er svært gode ankringsforhold mellom Raudøya og Raudøyholmen (5-10 meter djupt, sand- og mudderbotn). Har ankra der nokre gongar før. Det er også kort avstand frå Raudøya til idylliske Klungsvågen (ved øya Eika), like ved Eiksundsambandet. Der ligg det 2-3 bøyer ein kan fortøye i.

 

Sjøkart over området: http://kart.gulesider.no/m/ap3R2

 

5531_213820980343_764660343_7644335_5269436_n.jpg

 

5531_213820990343_764660343_7644336_7736781_n.jpg

 

5931_241173085343_764660343_8337781_4072868_n.jpg

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her var det jo :flag_bp: Hva synes deltagerne om dette stedet og som alternativ ved Klungsvågen dersom vinden blir ubehagelig.

 

Var innom ved Raudøya sist sommer og likte område, men det var nå min mening da skuta kysset holmen ved fyret ufrivillig :saint: .

 

Andre forslag...

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Her var det jo :flag_bp: Hva synes deltagerne om dette stedet og som alternativ ved Klungsvågen dersom vinden blir ubehagelig.

 

Var innom ved Raudøya sist sommer og likte område, men det var nå min mening da skuta kysset holmen ved fyret ufrivillig :saint: .

 

Andre forslag...

 

Raudøya virker som et fint område. Gikk forbi der 06 når e var på Ørsta treff i august.

Kan virke litt lite når det allerede har meldt seg minst 14 stk som er interessert og noen kanskje.....

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...