Jump to content

Båten er solgt og jakten på ny er i gang


baatsman

Recommended Posts

Båten(Bav 42 Cruiser) er levert til ny eier og for tiden er en 3.10 RIB det nærmeste en kommer som kaptein på egen skute. Litt vemodig, meget fornøyd med båten.

 

Men det finnes mange flotte båter, og har fått med fruen på ny seilbåt.

Og det tok litt tid:)

Og da er jakten i gang etter en båt med større cockpit og delt salong nede. Pga 2 eldre ungdommer som ikke kan sitte, men må ligge har vi funnet ut at en salong på ene siden, og benk eller stoler på andre siden burde være en god løsning.

 

Bl a følgende har dette Vision 44, Jeanneau 45, Elan 434 osv. Noen som har erfaringer med noen av de. Så på nye Dufour, en båt helt etter min smak men fruen hadde invendinger. Men tenke tenke.

 

Dette blir en spennende tid med ett par timer på nett, brosjyrer og blader.

 

Har satt grensen på maks 45 fot. Og i og med ny, nesten ny er ønsket, faller eldre båter ut.

 

Har prøvd å få med fruen på type X-båter, men dessverre. Men bedre med båt enn ingen båt :lol:

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Hanse 445 har lukket hekk, etter Bavaria prinsippet.

 

http://www.hanseyachts.no/?page=84&show=99&title=Eksteri%F8r+Hanse+445

 

Følger med på Hanse. Har en bekjent som hentet sin 470 i des. Etter alle hendelser med tidligere imp, skal ny imp. få vise at de duger før jeg tørr.

 

 

Her er en annen lekkerbisken: Sweden Yacht 42

 

eller hva med denne Arconaen :wink:

 

Flotte båter, men tilfredstiller ikke fruens krav. Jeg hadde kunnet tenkt meg begge. Men SY er nok litt for kostbar til budsjettet vi har satt.

 

Egentlig kunne jeg tenkt meg en Dufour 405. Om ikke mange årene er vi kun 2, og da er en 40 foter perfekt. Meget flotte båter.

 

Som dere sikkert leser er det mest "tupperware" som er int.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Har samme utfordringen som deg. Alle i familien ligger i sofaen. Det er ingen som tenker på at det går an å sitte. Synes benken i midten er tilnærmet ubrukelig til annet enn frokosten så i år tenker jeg å hive den ut. Det er vel bare snakk om et par hengsler så er den borte. Ser etter et par greie "liggestoler" å sette inn i stedet så tenker jeg det skal bli greit for han far under kveldskosen. Nå er det vel gjerne litt bedre plass til å sette inn slikt i 46 enn det du hadde i 42 antagligvis. Vet ikke helt hva breddeforskjellen her er på disse to.

 

Forøvrig vurderer jeg å bytte over til P40 etterhvert. Begynner å få lyst til å prøve verandalivet.

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

 

Forøvrig vurderer jeg å bytte over til P40 etterhvert. Begynner å få lyst til å prøve verandalivet.

 

Jada, har tittet på hveranda-løsninger. Og kunne tenkt oss det. Vi har vært og sett på Prin P40, V42 og Fair 38 og 43. Jeg synes de var fine. Men fruen synes de "gammle". Og hadde sansen for nye mb. Og nye har D4 og D6 motorer som trenger "ekstern" service. Og ikke utenkelig at det blir en hveranda båt senere. Men da tenker jeg nyere trawler.

 

Men nå er jeg forsatt i seilingens baner og etter litt vingling blitt sikker på ny seilbåt. Og den blir større en 42. Og bredere. Og høyere. Og vil tro med et relativt mye større seilareal.

 

Eneste abre er: Nesten ingen penger å kjøpe nyere brukt enn ny:( Og derfor litt betenkningstid. Og om jeg har noe i kikkerten. JA, etter 150 mil titting begynner det å demre litt. Men vil si at nyere brukt, ikke altid ser ut som om den er det.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Valget er tatt, Bav 44 Vision :flag:

Gratulerer så meget.. er selv i gang med jakt på ny båt, og Vision 44 er en av kandidatene her... Men jeg trenger ikke båt for tidligst sommeren 2012.. så stresser ikke.. men noe er da på planlegginsstadiet iallefall...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...